Kennissessie eFocus: 'leg de basis voor een Real Social Business'

Kennissessie eFocus: 'leg de basis voor een Real Social Business'
  • B2b
  • 18 sep 2013 @ 08:18
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

B2B organisaties zijn tegenwoordig op veel verschillende sociale netwerken actief. Toch is er meer nodig dan alleen leuke content om klanten optimaal te betrekken bij de organisatie. Fullservice internetbureau eFocus organiseerde hierover recentelijk de kennissessie ‘Real Social Business’. Een kort verslag.

Tijdens deze interactieve sessie werden, mede aan de hand van cases, de randvoorwaarden geschetst om de stap te maken naar een 'Real Social Business'. 

Deel content pas op het laatst

Uit de presentatie van Kirsten Wagenaar, social strateeg bij eFocus, blijkt dat veel bedrijven een belangrijke stap vergeten; de interne organisatie. Hierdoor blijft het succes van engagement via social media achter. Een social media strategie vergt namelijk commitment. Heb je die, dan volgt pas de volgende stap, namelijk het binden van de externe autoriteiten. Michiel van Dam, een van de sprekers van eFocus licht toe: “Een Real Social Business valt of staat met het opbouwen van een goed netwerk, vervolgens ga je luisteren naar de potentiële klanten en bouw je een vertrouwensband op. De laatste stap is pas het delen van content, die op basis van de engagement met de potentiële klant tot stand is gekomen. Een heel andere volgorde dan we bij bedrijven vaak tegenkomen.” (LR/PvWK)

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken