Kennissessie eFocus: 'leg de basis voor een Real Social Business'
- B2b
- 18 sep 2013 @ 08:18
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 18 sep 2013 @ 08:18
- Redactie B2B
B2B organisaties zijn tegenwoordig op veel verschillende sociale netwerken actief. Toch is er meer nodig dan alleen leuke content om klanten optimaal te betrekken bij de organisatie. Fullservice internetbureau eFocus organiseerde hierover recentelijk de kennissessie ‘Real Social Business’. Een kort verslag.
Tijdens deze interactieve sessie werden, mede aan de hand van cases, de randvoorwaarden geschetst om de stap te maken naar een 'Real Social Business'.
Deel content pas op het laatst
Uit de presentatie van Kirsten Wagenaar, social strateeg bij eFocus, blijkt dat veel bedrijven een belangrijke stap vergeten; de interne organisatie. Hierdoor blijft het succes van engagement via social media achter. Een social media strategie vergt namelijk commitment. Heb je die, dan volgt pas de volgende stap, namelijk het binden van de externe autoriteiten. Michiel van Dam, een van de sprekers van eFocus licht toe: “Een Real Social Business valt of staat met het opbouwen van een goed netwerk, vervolgens ga je luisteren naar de potentiële klanten en bouw je een vertrouwensband op. De laatste stap is pas het delen van content, die op basis van de engagement met de potentiële klant tot stand is gekomen. Een heel andere volgorde dan we bij bedrijven vaak tegenkomen.” (LR/PvWK)
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing