Leverancier van bedrijfslunches de Buurtboer kiest voor elektrisch vervoer
- B2b
- 10 dec 2013 @ 11:45
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Sustainable
- 10 dec 2013 @ 11:45
- Redactie B2B
De Buurtboer, leverancier van verse lokale lunchproducten aan bedrijven, duurzame leasemaatschappij MisterGreen en XP Koeriers bundelen de krachten. Vanaf vandaag maakt de Buurtboer bij de helft van haar bezorgingen in Amsterdam gebruik van elektrisch aangedreven bestelbussen. Voor XP Koeriers is deze samenwerking een eerste stap naar optimaal duurzaam ondernemen.
Volgens Nikki Wiesman, mede-oprichter van de Buurtboer, past de overstap naar elektrisch vervoer in de ambitie om optimaal duurzaam te zijn: ‘Wij hebben de ambitie om onze bedrijfsvoering optimaal duurzaam te maken. De propositie van MisterGreen, het aanbieden van 100 procent elektrisch vervoer, sluit daar goed bij aan. Onze samenwerking met XP Koeriers en MisterGreen is een goed voorbeeld van wat er op het gebied van duurzaamheid bereikt kan worden als ondernemingen de krachten bundelen.’
De Buurtboer levert bedrijfslunches op abonnementsbasis. Wekelijks worden op deze manier meer dan negenduizend duurzame lunches bij bedrijven in de Randstad bezorgd.
Carsharing voor het MKB
Florian Minderop, mede-oprichter van MisterGreen, wil meer MKB-bedrijven voor zich winnen: ‘Naast het fulltime gebruik van elektrische bestelbussen maken ze ook 2 dagen per week gebruik van ons carsharing initiatief. De overige dagen van de week is het mogelijk voor andere bedrijven in Amsterdam om deze bestelbus te huren. De verhuur werkt op basis van een rijbundel; een tarief gebaseerd op het werkelijk aantal gereden kilometers. Op deze manier willen wij alle MKB’ers in Amsterdam de mogelijkheid bieden om ervaring op te doen met elektrisch vervoer zonder enorme investeringen te hoeven doen.’
De Gemeente Amsterdam ondersteunt het project door een aanschafsubsidie van 5000 euro per bestelbus.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
- Column Groeien om te overleven, maar hoe?
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing