SAP opent academische centra voor big data en innovatie
- B2b
- 13 mei 2014 @ 10:35
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Big data
- 13 mei 2014 @ 10:35
- Redactie B2B
SAP opent binnenkort in samenwerking met vooraanstaande universiteiten de eerste twee centra voor Big Data en innovatie. Academici en start-ups kunnen hier kennismaken met procesverbeteringen door middel van het inzetten van Big Data-applicaties en vooruitstrevende data gedreven technologie.
Het allereerste SAP Big Data innovatiecentrum wordt geopend aan de Otto-von-Guericke universiteit in Magdeburg. Wetenschappers kunnen het datamanagementplatform SAP HANA inzetten om hun business-processen te optimaliseren en tot nieuwe inzichten komen dankzij het analyseren van Big Data. Deze technologie is geschikt voor toepassingen op vele vakgebieden, waaronder genetica, geologie en natuurwetenschappen.
In het verlengde van dit programma opent SAP elders in Duitsland het eerste SAP University Alliances Innovation Lab. Hiertoe is SAP een samenwerkingsverband aangegaan met het Institute of Enterprise Systems (InES) van de universiteit van Mannheim. In het lab kunnen academici, specialisten en start-ups hun business-processen ontwerpen, evalueren en optimaliseren. Hierbij hebben zij de mogelijkheid zich te baseren op gegevens van bijvoorbeeld smart logistics, het internet of things, process intelligence en predictive maintenance.
Toegang
Er zitten voor universiteiten volgens SAP belangrijke voordelen aan een goed gestructureerde samenwerking met SAP. Zo krijgen zij tegen aantrekkelijke voorwaarden toegang tot state-of-the-art software en kunnen onderzoekers van de universiteiten nauw samenwerken met R&D-medewerkers van het concern. Maar ook voor studenten zitten er belangrijke voordelen aan het alliantieprogramma. Zij kunnen voor hun studieprogramma gebruikmaken van de kennis en ervaring van SAP, maar zij hebben tevens toegang tot hun klanten en partners. Bovendien kan het aantrekkelijk zijn om reeds tijdens hun studie contacten op te bouwen met partijen via het SAP ecosysteem.
Naast de nieuwe Big Data innovatiecentra en de SAP University Alliances Innovation Labs in Duitsland wil het concern zich ook richten op universiteiten elders ter wereld. Dankzij de samenwerkingsverbanden is het voor deelnemende organisaties niet meer nodig grote investeringen te doen in technische infrastructuur en stafmedewerkers, zo stelt SAP.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing