Starbucks en Shell kondigen retailovereenkomst aan

Starbucks en Shell kondigen retailovereenkomst aan
  • B2b
  • 7 mei 2014 @ 10:42
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Starbucks Coffee Company (Nasdaq: SBUX) en Shell Nederland Verkoopmaatschappij en Société des Pétroles Shell (“Shell Frankrijk”) zijn vandaag een overeenkomst aangegaan om Starbucks Retail stores bij Shell tankstations in Nederland en Frankrijk te ontwikkelen. In de tweede helft van het jaar wordt de eerste Nederlandse store geopend bij Shell Haarrijn aan de A2 in de buurt van Breukelen.

Arjan Oudejans, Starbucks director licensed stores EMEA (Europe, Middle East, Africa), zegt: ‘’Wij zijn verheugd om onze aanwezigheid in Nederland en Frankrijk onder andere via licensed partners uit te breiden als onderdeel van onze groeistrategie in EMEA. Langs autowegen in Nederland wordt bijzonder veel koffie gedronken. Starbucks wil graag daar vertegenwoordigd zijn waar mensen wonen, werken en reizen, en wij zijn van mening dat Shell de perfecte branding en infrastructuur heeft om Starbucks koffie aan te bieden aan de vele Nederlandse automobilisten die dagelijks reizen tussen huis en werk.’
Linda van Schaik, General Manager Shell Retail Benelux en Frankrijk, zegt: ‘Deze samenwerking past perfect bij het serviceconcept van Shell. Door Starbucks-producten aan te bieden in onze winkels, kunnen we onze klanten een aanvullende service aanbieden. Elke dag brengen miljoenen automobilisten tijd door in hun auto. In de helft van de stops worden er winkelaankopen gedaan bij onze tankstations. Wij begrijpen hoe belangrijk het voor onze klanten is om onderweg koffie te kunnen krijgen. Door Starbucks onderdeel te maken van hun reis, geven we consumenten een extra stimulans om voor Shell te kiezen.’
Oudejans vult aan: ‘Verwachtingen van klanten nemen toe en ze willen tegenwoordig dat hun koffie net zo goed is als thuis. Door een samenwerking aan te gaan met een grote brandstofretailer die net als Starbucks kwaliteitsproducten en klantenservice hoog in het vaandel heeft staan, kunnen we aan deze verwachtingen voldoen en een nieuwe standaard zetten voor on-the-go koffie.’
 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken