Starbucks en Shell kondigen retailovereenkomst aan
- B2b
- 7 mei 2014 @ 10:42
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 7 mei 2014 @ 10:42
- Redactie B2B
Starbucks Coffee Company (Nasdaq: SBUX) en Shell Nederland Verkoopmaatschappij en Société des Pétroles Shell (“Shell Frankrijk”) zijn vandaag een overeenkomst aangegaan om Starbucks Retail stores bij Shell tankstations in Nederland en Frankrijk te ontwikkelen. In de tweede helft van het jaar wordt de eerste Nederlandse store geopend bij Shell Haarrijn aan de A2 in de buurt van Breukelen.
Arjan Oudejans, Starbucks director licensed stores EMEA (Europe, Middle East, Africa), zegt: ‘’Wij zijn verheugd om onze aanwezigheid in Nederland en Frankrijk onder andere via licensed partners uit te breiden als onderdeel van onze groeistrategie in EMEA. Langs autowegen in Nederland wordt bijzonder veel koffie gedronken. Starbucks wil graag daar vertegenwoordigd zijn waar mensen wonen, werken en reizen, en wij zijn van mening dat Shell de perfecte branding en infrastructuur heeft om Starbucks koffie aan te bieden aan de vele Nederlandse automobilisten die dagelijks reizen tussen huis en werk.’
Linda van Schaik, General Manager Shell Retail Benelux en Frankrijk, zegt: ‘Deze samenwerking past perfect bij het serviceconcept van Shell. Door Starbucks-producten aan te bieden in onze winkels, kunnen we onze klanten een aanvullende service aanbieden. Elke dag brengen miljoenen automobilisten tijd door in hun auto. In de helft van de stops worden er winkelaankopen gedaan bij onze tankstations. Wij begrijpen hoe belangrijk het voor onze klanten is om onderweg koffie te kunnen krijgen. Door Starbucks onderdeel te maken van hun reis, geven we consumenten een extra stimulans om voor Shell te kiezen.’
Oudejans vult aan: ‘Verwachtingen van klanten nemen toe en ze willen tegenwoordig dat hun koffie net zo goed is als thuis. Door een samenwerking aan te gaan met een grote brandstofretailer die net als Starbucks kwaliteitsproducten en klantenservice hoog in het vaandel heeft staan, kunnen we aan deze verwachtingen voldoen en een nieuwe standaard zetten voor on-the-go koffie.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing