Myjour start B2B-wederverkoopdienst voor artikelen

Myjour start B2B-wederverkoopdienst voor artikelen
  • B2b
  • 24 sep 2014 @ 10:10
  • 18561 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Digitale kiosk Myjour.com, het online platform voor het lezen van losse artikelen, start per 1 oktober in samenwerking met TPO Magazine een wederverkoopdienst van artikelen voor de business-to-business markt. Uitgevers en auteurs bieden hun content aan in Myjour voor herpublicatie. Hiermee is het voor bedrijven, overheden en overige contentcurators eenvoudig om artikelen te kopen voor gebruik in eigen media.

Jan Verheul, bedenker van Myjour: 'We spreken inmiddels met zoveel uitgevers, auteurs en andere media-partners die nog steeds zoeken naar manieren om geld te verdienen met hun content. De B2C verkoop van losse artikel komt op gang, maar het zal lang duren voordat mensen aan deze manier van lezen gewend zijn. In de gesprekken die we voeren, zagen we ineens een enorme kans opdoemen: de artikelen die we in Myjour aan consumenten aanbieden, kunnen we natuurlijk ook voor wederverkoop en dus business-to-business aanbieden.'

Maximale waarde halen uit een artikel
Myjour is samen met TPO Magazine gaan brainstormen. Verheul: 'Met verschillende uitgevers en auteurs hebben we gekeken naar de invulling en eigenlijk is de basis heel simpel. Als je in Myjour publiceert, maak je zelf de keuze welke artikelen je voor herpublicatie wilt aanbieden. Hiermee krijgt het artikel een speciale B2B button waarmee bedrijven, overheden en overige contentcurators eenvoudig jouw artikel kunnen kopen. Zij krijgen na aankoop een document met de platte tekst die zij door mogen plaatsen op hun eigen medium. Voor hen een eenvoudige manier om kwalitatieve content in te kopen, voor uitgevers of auteurs een makkelijke manier om de maximale waarde uit een artikel te halen!'

Vrijblijvend voor auteurs en uitgevers
Myjour start deze B2B-wederverkoopdienst op 1 oktober exclusief met TPO Magazine en Reporters Online. Jan-Jaap Heij, uitgever van ThePostOnline en TPO Magazine: 'Wij gaan onze artikelen B2B aanbieden voor een bedrag van 20, 40 of 60 euro per stuk. De prijs is afhankelijk van de lengte van het artikel. Voor ons is dit een prachtige uitbreiding van de dienstverlening aan freelance journalisten die vast in TPO Magazine publiceren of in Reporters online, onze dienst voor incidentele artikelen.' Myjour geeft aan dat alle auteurs die in Myjour publiceren ook van deze dienst gebruik kunnen maken via het CMS van Myjour. Uitgevers die mee willen doen mogen zich melden bij Bianca Oppelaar, accountmanager bij Myjour. Het gebruik van deze wederverkoopdienst is vrijblijvend en geschikt voor artikelen die door de auteur zelf of door de eigen redactie zijn geschreven of waarvan de rechten volledig zijn overgenomen. Verheul: 'Dit houdt in dat auteurs en uitgevers op artikelniveau bepalen of een artikel voor wederverkoop wordt aangeboden en welke prijs daar in euro's voor betaald moet worden. Hierbij blijft de vaste 70/30 verdeling van kracht. De service is gratis beschikbaar, net als met de reguliere verkoop: alleen bij verkoop van een artikel wordt een klein deel afgedragen.'

Geen foto's
De artikelen worden zonder foto's aangeboden. Verheul: 'Op foto's geldt het beeldrecht. We plaatsen bij de artikelen fotosuggesties van beelden die je bijvoorbeeld bij fotopersbureaus kunt kopen. Wie een artikel koopt via Myjour voor zakelijk gebruik ontvangt dus alleen de platte tekst.'

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken