Damen Shipyards en Evident winnen Sitecore Business Transformation Award
- B2b
- 11 dec 2014 @ 12:39
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Awards
- 11 dec 2014 @ 12:39
- Redactie B2B
Damen Shipyards en internetbureau Evident hebben de Benelux Sitecore Experience Award 2014 gewonnen in de categorie Business Transformation. Deze award wordt toegekend aan de beste Sitecore oplossing die zorgt voor goede business resultaten en een ultieme gebruikerservaring. Damen en Evident hebben de award gekregen voor de online product catalogus van Damen. Deze commercieel zeer succesvolle website heeft een grote verandering teweeg gebracht in het verkoopproces van Damen.
De online product catalogus bedient bestaande en potentiële klanten op maat met een visueel krachtige presentatie van de schepen en gerelateerde diensten. Met als doel lead generatie en concrete sales. Dit gebeurt heel succesvol. Inmiddels is een aantal schepen verkocht aan geheel nieuwe opdrachtgevers, waarbij de eerste fase van oriëntatie, leadkwalificatie en contact online plaats vond. Het gehele Damen platform is gebaseerd op CMS Sitecore.
Online Catalogus laat meer zien dan schepen alleen
‘We laten in deze online catalogus meer zien dan schepen alleen’, zegt Bjӧrn Smets, Online Marketing Manager bij Damen Shipyards. ‘Het hele portfolio aan producten staat online, van vrachtschepen tot sleepboten. Dat doen we niet technisch en saai, maar in een goed verpakt verhaal dat we krachtig vertellen met video’s, graphics en 3D-visualisaties. Verschillende doelgroepen krijgen andere content voorgeschoteld en alles wordt realtime gemeten. De crew ziet graag de brug en machinekamer van het schip. De economical buyer wil graag het hele schip zien en is geïnteresseerd in beschikbaarheid en total cost of ownership. De technical buyer wil alles weten over de performance en specificaties.’ Het systeem is daarbij interactief en hiermee staat Damen online continu in contact met bestaande en potentiële klanten.
Lead kwalificatie
‘Sitecore maakt het mogelijk om met de modernste technieken leads te identificeren en kwalificeren op basis van bezoekgedrag’, zegt Herbert Pesch, directeur van Evident. ‘Het digitale team van Damen is hiermee in staat om met de online catalogus hoogwaardige leads aan Sales af te leveren. Hierdoor is het Damen gelukt om in korte tijd het offline salesapparaat en het digitale kanaal te integreren tot één krachtig saleskanaal.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing