Unilever publiceert vierde Progress Report over duurzaamheid
- B2b
- 5 mei 2015 @ 13:50
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekMVO
- 5 mei 2015 @ 13:50
- Redactie B2B
Unilever heeft haar vierde Progress Report gepubliceerd over de wereldwijde voortgang van het Unilever Sustainable Living Plan. Sinds de lancering van dit plan, eind 2010, heeft de multinational in het afgelopen jaar weer op meerdere gebieden voortgang geboekt. ‘We zien dat duurzaamheid daadwerkelijk leidt tot groei en de relatie met onze medewerkers, partners en consumenten versterkt. Maar er is nog een lange weg te gaan’, zo meldt het persbericht.
Onderstaand een aantal highlights:
- Unilever ziet steeds meer dat het integreren van duurzaamheid in alles wat ze doen, leidt tot groei en kosten efficiëntie en dat het de multinational een gezonde uitgangspositie geeft voor de toekomst.
- Veel van Unilevers merken die duurzaamheid integreren in hun kernpropositie (waaronder Dove, Lifebuoy, Ben & Jerry's en Comfort) behalen een bovengemiddelde groei, met een hoge enkel- en dubbelcijferige omzetgroei in de afgelopen drie jaar.
- Deze merken waren in 2014 goed voor de helft van Unilevers groei en groeiden twee keer zo snel als haar andere merken.
- Binnen de supply chain ziet Unilever veelbelovende vooruitgang waarbij meer dan 55 procent van de agrarische grondstoffen nu duurzaam wordt geproduceerd. Na vier jaar zit Unilever dus over de helft, op weg naar haar doelstelling van 100 procent voor 2020.
- Unilever heeft binnen haar totale wereldwijde fabrieksnetwerk (dat zijn meer dan 240 fabrieken in 67 landen) de doelstelling bereikt om geen niet-gevaarlijk afval meer af te voeren naar de vuilstort. Daarnaast is de CO2-uitstoot uit energie in onze fabrieken aanzienlijk verlaagd en er wordt minder water gebruikt bij de productie. Deze zijn sinds 2008 respectievelijk met 37 procent en 32 procent per ton productie afgenomen.
- Sinds 2008 heeft Unilever meer dan € 400 miljoen aan cumulatieve kosten bespaard vanwege eco-efficiente maatregelen in de fabrieken.
- Daarnaast heeft Unilever vorig jaar (2014) meer dan € 200 miljoen kosten bespaard door efficiëntere productie, logistiek, afvoer- en verwerking reststromen en onderzoek & ontwikkeling.
- Het concern ligt op koers voor het behalen van de meeste doelen van het Unilever Sustainable Living Plan uit 2010 waarbij de ecologische voetafdruk losgekoppeld wordt van de onderliggende omzetgroei en Unilever de positieve maatschappelijke impact verhoogt..
Het verslag zelf, met alle behaalde resultaten in detail, is te lezen op deze website.
Lees hier het Progress Rapport.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing