Unilever publiceert vierde Progress Report over duurzaamheid

Unilever publiceert vierde Progress Report over duurzaamheid
  • B2b
  • 5 mei 2015 @ 13:50
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekMVO

Unilever heeft haar vierde Progress Report gepubliceerd over de wereldwijde voortgang van het Unilever Sustainable Living Plan. Sinds de lancering van dit plan, eind 2010, heeft de multinational in het afgelopen jaar weer op meerdere gebieden voortgang geboekt. ‘We zien dat duurzaamheid daadwerkelijk leidt tot groei en de relatie met onze medewerkers, partners en consumenten versterkt. Maar er is nog een lange weg te gaan’, zo meldt het persbericht.

Onderstaand een aantal highlights:

  • Unilever ziet steeds meer dat het integreren van duurzaamheid in alles wat ze doen, leidt tot groei en kosten efficiëntie en dat het de multinational een gezonde uitgangspositie geeft voor de toekomst.
  • Veel van Unilevers merken die duurzaamheid integreren in hun kernpropositie (waaronder Dove, Lifebuoy, Ben & Jerry's en Comfort) behalen een bovengemiddelde groei, met een hoge enkel- en dubbelcijferige omzetgroei in de afgelopen drie jaar.
  • Deze merken waren in 2014 goed voor de helft van Unilevers groei en groeiden twee keer zo snel als haar andere merken.
  • Binnen de supply chain ziet Unilever veelbelovende vooruitgang waarbij meer dan 55 procent van de agrarische grondstoffen nu duurzaam wordt geproduceerd. Na vier jaar zit Unilever dus over de helft, op weg naar haar doelstelling van 100 procent voor 2020.
  • Unilever heeft binnen haar totale wereldwijde fabrieksnetwerk (dat zijn meer dan 240 fabrieken in 67 landen) de doelstelling bereikt om geen niet-gevaarlijk afval meer af te voeren naar de vuilstort. Daarnaast is de CO2-uitstoot uit energie in onze fabrieken aanzienlijk verlaagd en er wordt minder water gebruikt bij de productie. Deze zijn sinds 2008 respectievelijk met 37 procent en 32 procent per ton productie afgenomen.
  • Sinds 2008 heeft Unilever  meer dan € 400 miljoen aan cumulatieve kosten bespaard vanwege eco-efficiente maatregelen in de fabrieken.
  • Daarnaast heeft Unilever vorig jaar (2014) meer dan € 200 miljoen kosten bespaard door efficiëntere productie, logistiek, afvoer- en verwerking reststromen en onderzoek & ontwikkeling.
  • Het concern ligt op koers voor het behalen van de meeste doelen van het Unilever Sustainable Living Plan uit 2010 waarbij de ecologische voetafdruk losgekoppeld wordt van de onderliggende omzetgroei en Unilever de positieve maatschappelijke impact verhoogt..

Het verslag zelf, met alle behaalde resultaten in detail, is te lezen op deze website.
Lees hier het Progress Rapport. 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken