AccorHotels versnelt digitale transformatie
- B2b
- 22 jun 2015 @ 07:20
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - DigitaalLeadgeneratorOnline advertisingApps
- 22 jun 2015 @ 07:20
- Redactie B2B
AccorHotels versterkt de digitale dynamiek door het distributieplatform AccorHotels.com te transformeren tot een open marktplaats voor een selectie van onafhankelijke hoteliers. Gasten kunnen het platform raadplegen vanaf juli 2015. De bedoeling is om op termijn meer dan tienduizend hotels in driehonderd grote steden wereldwijd aan te bieden, wat zou neerkomen op een verdrievoudiging van het aantal hotels op AccorHotels.com. Dit initiatief maakt deel uit van de transformatie die de groep AccorHotels in 2013 is gestart.
Na de overname van Fastbooking in april is AccorHotels in staat aan zijn hoteliers en partners een aantal technologische diensten aan te bieden. Partners kunnen franchisenemers zijn, maar ook B2B relaties, Google Facebook en TripAdvisor. De diensten zijn nu uitgebreid met een serie B2B digitale services waardoor hotels de mogelijkheid hebben om naast de activiteiten van AccorHotels op de websites hun zichtbaarheid online te vergroten en directe online sales te verhogen. Deze services zijn bijvoorbeeld websiteontwikkeling van het hotel, keyword en metasearch campagnes, het verbeteren de online zoekbaarheid van het hotel en tools om omzet te optimaliseren, inclusief een rate management tool. Geselecteerde hotels krijgen de mogelijkheid om de marktplaats van AccorHotels als nieuw distributiekanaal te gebruiken.
Onafhankelijke hotels
De onafhankelijke hotels die naast de eigen hotels op AccorHotels.com zullen staan, worden geselecteerd op basis van diverse hotelcriteria en gastenrecensies. AccorHotels.com is nu al het grootste online boekingsplatform voor hotels in landen zoals Frankrijk, Brazilië, Australië en Duitsland en zal nu ook onafhankelijke hoteliers een alternatief bieden voor een kwalitatief distributiekanaal met transparante advertentieregels, toegang tot klantengegevens en competitieve commissies. Zo meldt het persbericht.
Open marktplaats
‘De transformatie van ons distributieplatform in een open marktplaats is een belangrijke stap voor AccorHotels en is het resultaat van een nieuwe aanpak binnen onze activiteiten en ons businessmodel. AccorHotels geeft onafhankelijke hoteliers de kans om met zijn digitale diensten te werken en om klanten meer hotels en bestemmingen aan te bieden en een ruimere keuze te geven. We worden een vertrouwde, selectieve en transparante aanbieder en versterken hiermee de grondige transformatie die de groep AccorHotels sinds 2013 doorvoert. Deze initiatieven en de lancering van de nieuwe AccorHotels-app hebben hetzelfde doel: ze zijn ontworpen om de inhoud van ons digitaal ecosysteem continue te verrijken en onze positie als pionier en baanbreker in de hotelsector te versterken’, aldus Sébastien Bazin, voorzitter en CEO van AccorHotels.
Vivek Badrinath, deputy chief executive officer marketing, digital, distribution and information systems vertelt verder: ‘Dankzij ons digitaal plan dat we volop aan het uitrollen zijn, de overname van Fastbooking die ons in staat stelt om een assortiment van hoogstaande technologische diensten voor hoteliers aan te bieden en het openstellen van de marktplaats, neemt AccorHotels het initiatief om de combinatie van digitale ervaring en expertise in de hotelsector doeltreffender te maken.’
Nieuwe versie app
De groep AccorHotels heeft ook een nieuwe versie van zijn mobiele AccorHotels-app gelanceerd. Alle apps van de verschillende merken zijn nu samengebracht in één app voor alle hotels van de groep AccorHotels, en vanaf deze zomer worden ook alle onafhankelijke hotels toegevoegd die op het boekingsplatform worden aangeboden. De AccorHotels-app streeft ernaar een van de drie meest gebruikte reisapps te worden voor mobiele gebruikers en biedt een verrijkende ervaring in elke fase:
- Ter voorbereiding van de reis: opslaan van informatie over vluchten en treintickets, de ‘Welcome by Le Club’ Accorhotels-service voor e-check-in en snelle check-out en een overzicht van de gemaakte boekingen.
- Tijdens het verblijf: toegang tot de online media en stadsgidsen (beschikbaar vanaf begin juli). Andere services zullen geleidelijk aan worden geïntroduceerd, zoals het boeken van een taxi en het bestellen van roomservice.
- Na het verblijf: beheer van het loyaltyprogramma.
Dankzij de driewekelijkse updates wordt de AccorHotels-app voortdurend verbeterd.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- AccorHotels-app
- Fastbooking
- franchisenemers
- distributieplatform
- Google Facebook
- B2B relaties
- open marktplaats
- digitale transformatie
- TripAdvisor
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing