Salesforce komt met nieuwe generatie Marketing Cloud
- B2b
- 18 jun 2015 @ 12:13
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - CRMCustomer Journey
- 18 jun 2015 @ 12:13
- Redactie B2B
Salesforce introduceert tijdens Connections 2015 een nieuwe generatie Marketing Cloud waarmee elke customer journey mogelijk wordt. De Journey Builder is uitgebreid met diverse nieuwe elementen. Marketeers kunnen hierdoor campagnes opzetten die zowel sales, services, marketing als bedrijfsapplicaties omspannen. Daarnaast maakt het platform Active Audiences doelgericht adverteren en digitale marketing mogelijk via de partners in het Salesforce ecosysteem: Facebook, LiveRamp, LiveIntent, Neustar, Twitter en Viant.
Salesforce Connections, het jaarlijkse evenement over digitale marketing, vindt dit jaar van 16 tot 18 juni plaats in New York. Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die Marketing Cloud inzetten de ROI van marketingcampagnes met 43 procent zien toenemen. Daarnaast genereren ze 44 procent meer leads en kunnen ze campagnes sneller uitrollen (46 procent). Zo meldt het persbericht.
Nieuwe generatie Journey Builder
Met de nieuwe Journey Builder kunnen bedrijven hun klanten altijd met de juiste boodschap op het meest geschikte moment en via het juiste kanaal informeren. Het is nu zelfs mogelijk om klanten op een gemakkelijke en efficiënte manier te benaderen vanuit verschillende afdelingen: van klantonderzoek en het inschrijven voor loyaliteitsprogramma’s tot het enthousiasmeren van interne medewerkers. Een marketeer versterkt op deze manier alle bedrijfsonderdelen, door de CRM-oplossing van Salesforce toe te passen in alle contactmomenten die een klant met een organisatie heeft.
Nieuwe onderdelen in de Journey Builder zijn:
- Native Journeys met Sales Cloud en Service Cloud: de vernieuwde Journey Builder heeft ingebouwde functionaliteiten voor evenementen en activiteiten in Sales Cloud en Service Cloud. Hierdoor wordt het voor een marketeer gemakkelijker dan ooit customer journeys te managen, die zowel marketing, sales, services als alle andere contactmomenten omvatten.
- Pre-Built Journey Triggers: voor het eerst zijn onderdelen in Salesforce, zoals contacten, leads, accounts en cases, als pre-built triggers in de Journey Builder beschikbaar. Marketeers kunnen bepaalde triggers automatiseren, waardoor een klant direct een bericht krijgt via het voorkeurskanaal en de customer journey wordt gestart. Het gaat hierbij om inbound acties, zoals klanten die zich inschrijven voor een loyaliteitsprogramma of een app downloaden.
Nieuwe generatie Active Audiences
Salesforce kondigt ook een nieuwe generatie van het advertentie-platform Active Audiences aan, dat ad targeting synchroniseert met CRM. Hierdoor kunnen marketeers meer relevante advertenties plaatsen en op alle plaatsen hun campagnes uitvoeren. Met de uitbreiding van het ecosysteem van partners neemt bovendien de scope om nieuw publiek te bereiken met digitale advertenties alleen maar toe.
Dit is waar Active Audiences marketeers mee helpt:
- In contact komen met klanten en prospects via het hele ecosysteem van digitale advertentiemogelijkheden: Op Connections 2015 kondigt Salesforce de samenwerking aan met een aantal nieuwe partners, waaronder LiveRamp, LiveIntent, Neustar en Viant. Met deze nieuwe partners kunnen Salesforce-gebruikers hun CRM-data inzetten in meer dan 100 digitale advertentienetwerken en- technologieën.
- Coördineren van doelgerichte, relevante advertenties om sales, services en marketing journeys te ondersteunen: de volledige integratie met Journey Builder geeft marketeers de mogelijkheid om doelgericht en relevant te adverteren, in lijn met de doelstellingen van sales, service en marketing. Active Audiences zorgt ervoor dat digitaal adverteren gebaseerd wordt op de complete klantervaring met een merk. Deze klantervaring kan bestaan uit het openen van e-mails en mobiele berichten door een klant, de aankoopgeschiedenis, en de afspraken met het team van de serviceafdeling.
- Bereiken van mensen via verschillende sociale netwerken: met Active Audiences komen marketeers in contact met hun klanten en lookalikes via Facebook en Twitter. Met Salesforce Social.com, kunnen ze daarnaast content op Facebook, Twitter en LinkedIn plaatsen en optimaliseren.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- Customer journey
- Salesforce
- Sales Cloud
- Marketing Cloud
- Connections 2015
- Active Audiences
- Service Cloud
- Journey Builder
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een beetje van iedereen'
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing