We Are Public wint Cultuurmarketing Award 2015
- B2b
- 1 jul 2015 @ 14:01
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Kunst & CultuurMarketingAwards
- 1 jul 2015 @ 14:01
- Redactie B2B
Het nieuwe cultuurlidmaatschap We Are Public heeft tijdens de Cultuurmarketing Awards de Gouden Struis 2015 gewonnen. Dit is de prijs voor de beste marketingcase binnen de cultuursector van het afgelopen culturele seizoen. We Are Public won de prijs met hun ledenwerfcampagne die resulteerde in 2.500 leden voor deze nieuwe cultuurkaart. De tweede plaats ging naar Parktheater Eindhoven en het festival Le Guess Who? eindigde op de derde plek van deze marketingprijs.
We Are Public is een nieuw cultuurlidmaatschap. Leden betalen maandelijks € 15 en krijgen daarvoor o.a. toegang tot een selectie van 30 culturele events per maand. De vakjury koos We Are Public als winnaar, omdat de initiatiefnemers met hun ledenwerfcampagne in een moeilijke tijd bestaansrecht heeft gecreëerd. De organisatie heeft het klaargespeeld om binnen 50 dagen 2.500 leden te werven met hun campagne, wat heeft gezorgd voor de financiële basis om van start te kunnen gaan. Inmiddels is We Are Public volgens de jury uitgegroeid tot een positief gelabeld platform, dat ook het kwetsbare aanbod insluit.
Van 34 cases naar 1 winnaar
Dit jaar stuurden 34 culturele organisaties een marketingcase in. Deze zijn beoordeeld door de vijfkoppige vakjury o.l.v. juryvoorzitter Stephan Fellinger (tevens voorzitter Spin Awards). De vijf genomineerden waren Le Guess Who?, Mauritshuis, Parktheater Eindhoven, TivoliVredenburg en We Are Public. Tijdens de Cultuurmarketing Awards gaven deze vijf organisaties een presentatie aan de vakjury en het aanwezige publiek. Aan het einde van deze dag riep de jury We Are Public uit tot winnaar van de Gouden Struis 2015.
De vijf cases die in de finale stonden mogen volgends de jury gezien worden als een voorbeeld voor andere marketeers in de sector. De jury roemde de vernieuwende elementen, het inspelen op de tijdsgeest en al het werk dat gestoken is in het dichter bij het publiek komen. Meer informatie over de andere genomineerden staat op deze site.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing