We Are Public wint Cultuurmarketing Award 2015

We Are Public wint Cultuurmarketing Award 2015
  • B2b
  • 1 jul 2015 @ 14:01
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurMarketingAwards

Het nieuwe cultuurlidmaatschap We Are Public heeft tijdens de Cultuurmarketing Awards de Gouden Struis 2015 gewonnen. Dit is de prijs voor de beste marketingcase binnen de cultuursector van het afgelopen culturele seizoen. We Are Public won de prijs met hun ledenwerfcampagne die resulteerde in 2.500 leden voor deze nieuwe cultuurkaart. De tweede plaats ging naar Parktheater Eindhoven en het festival Le Guess Who? eindigde op de derde plek van deze marketingprijs.

We Are Public is een nieuw cultuurlidmaatschap. Leden betalen maandelijks € 15 en krijgen daarvoor o.a. toegang tot een selectie van 30 culturele events per maand. De vakjury koos We Are Public als winnaar, omdat de initiatiefnemers met hun ledenwerfcampagne in een moeilijke tijd bestaansrecht heeft gecreëerd. De organisatie heeft het klaargespeeld om binnen 50 dagen 2.500 leden te werven met hun campagne, wat heeft gezorgd voor de financiële basis om van start te kunnen gaan. Inmiddels is We Are Public volgens de jury uitgegroeid tot een positief gelabeld platform, dat ook het kwetsbare aanbod insluit.

Van 34 cases naar 1 winnaar
Dit jaar stuurden 34 culturele organisaties een marketingcase in. Deze zijn beoordeeld door de vijfkoppige vakjury o.l.v. juryvoorzitter Stephan Fellinger (tevens voorzitter Spin Awards). De vijf genomineerden waren Le Guess Who?, Mauritshuis, Parktheater Eindhoven, TivoliVredenburg en We Are Public. Tijdens de Cultuurmarketing Awards gaven deze vijf organisaties een presentatie aan de vakjury en het aanwezige publiek. Aan het einde van deze dag riep de jury We Are Public uit tot winnaar van de Gouden Struis 2015.

De vijf cases die in de finale stonden mogen volgends de jury gezien worden als een voorbeeld voor andere marketeers in de sector. De jury roemde de vernieuwende elementen, het inspelen op de tijdsgeest en al het werk dat gestoken is in het dichter bij het publiek komen. Meer informatie over de andere genomineerden staat op deze site.
 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken