Knab haalt meeste klanten weg bij Rabobank

Knab haalt meeste klanten weg bij Rabobank
  • B2b
  • 18 aug 2015 @ 13:15
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Onderzoek

De meeste mensen die overstappen naar Knab komen momenteel van de Rabobank. Van alle overstappers is bijna 40 procent afkomstig van de Rabobank. De andere overstappers zijn afkomstig van ABN AMRO en ING, met elk zo’n 30 procent. Gemiddeld stappen in 2015 tot nu toe iets meer dan honderd klanten per week over van een andere bank naar Knab. ‘De percentages van overstappers komen uit onze eigen administratie’, zegt Jorn Kooij, manager social en pr bij Knab

Op grond van het marktaandeel van de drie grootbanken zou je verwachten dat de meeste overstappers afkomstig zouden zijn van marktleider ING. Dit is veruit de grootste bank in Nederland. Maar uit een analyse van Knab blijkt dat de meeste klanten zijn overgestapt vanaf de Rabobank. Volgens Marcel Kalse, medeoprichter van Knab, komt dit door het kostenvoordeel.

Overstapservice
Elk jaar maken meer dan 100.000 mensen in Nederland gebruik van de overstapservice, een dienst die alle banken samen hebben opgezet. Volgens Kalse is het wisselen van bank net zo eenvoudig geworden als het wisselen van energieleverancier. ‘Je hoeft alleen je handtekening te zetten onder het overstapformulier. Hierna worden al je boekingen automatisch omgezet naar je nieuwe rekening.’

Knab is opgericht in 2012 en heeft inmiddels meer dan 60.000 klanten en ongeveer 100 medewerkers. Knab opereert volledig online en heeft geen filialen. Knab is onderdeel van Aegon Bank N.V.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken