Knab haalt meeste klanten weg bij Rabobank
- B2b
- 18 aug 2015 @ 13:15
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Onderzoek
- 18 aug 2015 @ 13:15
- Redactie B2B
De meeste mensen die overstappen naar Knab komen momenteel van de Rabobank. Van alle overstappers is bijna 40 procent afkomstig van de Rabobank. De andere overstappers zijn afkomstig van ABN AMRO en ING, met elk zo’n 30 procent. Gemiddeld stappen in 2015 tot nu toe iets meer dan honderd klanten per week over van een andere bank naar Knab. ‘De percentages van overstappers komen uit onze eigen administratie’, zegt Jorn Kooij, manager social en pr bij Knab
Op grond van het marktaandeel van de drie grootbanken zou je verwachten dat de meeste overstappers afkomstig zouden zijn van marktleider ING. Dit is veruit de grootste bank in Nederland. Maar uit een analyse van Knab blijkt dat de meeste klanten zijn overgestapt vanaf de Rabobank. Volgens Marcel Kalse, medeoprichter van Knab, komt dit door het kostenvoordeel.
Overstapservice
Elk jaar maken meer dan 100.000 mensen in Nederland gebruik van de overstapservice, een dienst die alle banken samen hebben opgezet. Volgens Kalse is het wisselen van bank net zo eenvoudig geworden als het wisselen van energieleverancier. ‘Je hoeft alleen je handtekening te zetten onder het overstapformulier. Hierna worden al je boekingen automatisch omgezet naar je nieuwe rekening.’
Knab is opgericht in 2012 en heeft inmiddels meer dan 60.000 klanten en ongeveer 100 medewerkers. Knab opereert volledig online en heeft geen filialen. Knab is onderdeel van Aegon Bank N.V.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing