Avans Hogeschool opent centrum duurzaam ondernemen
- B2b
- 10 sep 2015 @ 12:48
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekKennissessieZakelijk
- 10 sep 2015 @ 12:48
- Redactie B2B
Avans Hogeschool opent op woensdag 30 september een van de grootste onderzoekscentra in Nederland op het gebied van duurzaam ondernemen: het Expertisecentrum Sustainable Business (ESB). Met de kick-off in het Chassé Theater in Breda gaat het onderzoek van 6 lectoren en 50 docenten van start. Met masterclasses, workshops en interactieve bijeenkomsten is de kick-off ‘De Winst van Duurzaam Ondernemen’ een inspirerende dag voor alle ondernemers.
Experts geven hun eigen visie, scherpe analyses en soms confronterende inzichten op het thema. Ervaren duurzame ondernemers delen hun succesverhalen en dilemma’s. Er is onder andere aandacht voor: jonge bedrijven in internationale netwerken, continu verbeteren, nieuwe financiering voor MKB en duurzame keuzes van consumenten. Het ESB werkt aan vragen van bedrijven en instellingen op het gebied van duurzaam ondernemen en duurzame economische ontwikkeling. Bedrijven ontdekken bij de kick-off mogelijkheden om samen met de lectoren de grenzen van duurzaam ondernemen te verleggen.
Jonge ondernemers
Een aantal jonge ondernemers en ervaringsexperts onthult hun geheimen om duurzaam te blijven innoveren. Willem Lageweg deelt zijn ervaring als directeur van het nationale kennisnetwerk op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen: MVO Nederland. Natascha Kooiman, Duurzaamheidsrebel en oprichter Smaackmakers, deed uitgebreid onderzoek naar hoe 10 grote cateraars hun aanbod kunnen verduurzamen. De resultaten vertaalt ze direct naar de praktijk. Samen met Cécile van Oppen, mede-oprichtster Copper8 en Maurits Hekking, programmamanager Politics bij De Groene Zaak bespreken ze hun tips en trucs.
Herman Wijffels
Herman Wijffels, hoogleraar Duurzaamheid en maatschappelijke verandering aan de Universiteit Utrecht, is een van de hoofdgasten. Dagvoorzitter Lars Sørensen ondervraagt hem over zijn langetermijnvisie op duurzaam ondernemen en over wat consumenten, producenten en onderwijsinstellingen nu moeten doen om klaar te zijn voor de toekomst.
Duurzaam Breda
Innovatieve Bredase ondernemers worden opgeroepen om samen met ESB-lector Tonnie van der Zouwen zoveel mogelijk duurzame initiatieven in de gemeente Breda in kaart te brengen. Duurzaamheid wordt in brede zin opgevat: niet alleen milieu en economie, maar ook politiek en cultuur.
Praktisch
Het hele programma van de kick-off De Winst van Duurzaam Ondernemen en informatie over de gratis toegang staat op deze site.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing