KPMG en StartupJuncture duiken in startupscene
- B2b
- 3 sep 2015 @ 15:37
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - InnovatieZakelijkWebsiteCommunity
- 3 sep 2015 @ 15:37
- Redactie B2B
De Nederlandse website StartupJuncture en KPMG Innovative Startups gaan samenwerken om het Nederlandse startup ecosysteem verder op de kaart te zetten. Middels gezamenlijke content willen ze meer inzicht bieden in zowel corporate startup samenwerkingen als de laatste ontwikkelingen op het gebied van data & analytics, fintech en robotica.
De samenwerking met KPMG valt samen met een sterkere focus van StartupJuncture op het brengen van scherpe analyses, onderzoeken en bruikbare inzichten, naast het dagelijkse startupnieuws. Wie het ecosysteem van de Nederlandse startups wil begrijpen, is bij StartupJuncture aan het juiste adres.
Mislukking en succes
Zo zal de bezoeker van de website de komende tijd veel opsteken over corporate startup samenwerkingen in Nederland, mislukkingen en successen in de startup-wereld, en de verschillende 'verticals' binnen het Nederlandse startup ecosysteem, zoals fintech, healthtech en de Internet of Things.
Online video’s
Met de nieuwe serie online video's 'Hit Enter' laat StartupJuncture startup oprichters, investeerders, mentoren en alle andere stakeholders in het Nederlandse startup ecosystem hun verhaal doen. ‘Het is mooi dat een innovatieve ondernemer als Jack Dorsey internationale bekendheid geniet, maar een Nederlander als Pieter van der Does van betalingsverkeerbedrijf Adyen verdient dezelfde erkenning’, stelt Samir Saberi, medeoprichter van StartupJuncture.
Saberi noemt de samenwerking met KPMG Innovative Startups een logische stap. ‘We werken graag samen met partners die zich willen inzetten voor een florerend startup ecosysteem in Nederland. Onze samenwerking met StartupDelta is daarvan al een voorbeeld.’
Internationale ambitie
‘StartupJuncture zet de Nederlandse startups internationaal op de kaart’, zegt Daniël Horn, oprichter van KPMG Innovative Startups. ‘Bovendien biedt de website ons de mogelijkheid om startups een beter inzicht te geven in hoe je een startup corporate samenwerking tot een succes maakt.’ Saberi vult aan: ‘Startup ecosystemen floreren dankzij een constante vrije uitwisseling van kennis, vaardigheden en informatie. En nu de reguliere media steeds vaker over startups berichten, moeten wij het hebben van de diepgang. Dat daar grote behoefte aan bestaat, blijkt wel uit de signalen die we ontvangen uit de community.’
KPMG Innovative Startups zet zich al enkele jaren in om de samenwerking tussen startups en corporates te verbeteren en ontwikkelt bovendien in samenwerking met technologie-startups nieuwe diensten. The Things Network en het Social Robotics Pop-Up Lab zijn twee recente voorbeelden van door KPMG Innovative Startups ondersteunde, innovatieve nieuwkomers.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing