Staatsloterij zet iBeacons in voor push-notificaties

Staatsloterij zet iBeacons  in voor push-notificaties
  • B2b
  • 21 okt 2015 @ 10:14
  • 10258 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • AppsLeadgeneratorMarketingInnovatie

De Staatsloterij heeft gekozen voor mobile marketing platform Notificare. De grootste kansspelorganisatie van Nederland integreert Notificare in zijn bestaande app. Staatsloterij-deelnemers kunnen daardoor benaderd worden met relevante en locatiegebaseerde push-notificaties op hun smartphone, gebruikmakend van iBeacons en geolocatie.

De Staatsloterij verkoopt nu nog de meeste loten in de winkel of via abonnementen, maar de online omzet groeit jaarlijks. Daarom investeert de organisatie veel in de website en app. De oplossing van Notificare wordt gebruikt voor de ontplooiing van de mobiele marketing-activiteiten van de Staatsloterij. Met behulp van Notificare kan het bedrijf relevante push-berichten sturen aan haar app-gebruikers.

Persoonlijk door geofencing
Rogier van Dodewaard, Site Owner bij de Staatsloterij: ‘Veel mensen zetten push-notificaties standaard uit, omdat ze weten dat ze toch alleen maar commerciële berichten krijgen. Je moet push-berichten daarom spaarzaam inzetten en ze relevant maken voor de specifieke gebruiker, bijvoorbeeld met segmentatie en geolocatie. Notificare ondersteunt allerlei manieren om berichten persoonlijker te maken, onder andere door middel van geofencing en iBeacons.’

Experimenteren
Een van de toepassingen van Notificare voor de Staatsloterij is het bekendmaken van de trekkingsuitslag. Ook kan het klanten persoonlijke aanbiedingen doen en ze wijzen op een aanstaande trekking. Spelers krijgen dan meteen de mogelijkheid om een lot aan te schaffen. De Staatsloterij heeft als test 20 winkels in Nederland uitgerust met iBeacons bij de ingang en de kassa. ‘Het voornaamste voordeel van iBeacons is dat je mensen berichten kunt sturen op de plek waar dat voor hen het meest relevant is’, aldus Van Dodewaard . ‘We zijn op dit moment nog echt aan het experimenteren. We willen vooral ontdekken wat de mogelijkheden zijn en wat het beste voor ons werkt.’

Visie op mobiele marketing
Robert Leefmans, CEO van Notificare: ‘De Staatsloterij is het ultieme voorbeeld van een bedrijf met visie op het gebied van mobile marketing. De smartphone dragen we altijd bij ons, en in de toekomst zal die een nog centralere rol gaan spelen in ons leven. Daarom wordt de mobile push-notificatie hét medium om relevante boodschappen bij klanten te bezorgen. De Staatsloterij loopt voorop in deze ontwikkeling door nu al technologieën als geofencing en iBeacons in te zetten.’ Zo meldt het persbericht.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Tijdelijke maatregel i.v.m. het coronavirus | Je kunt tot 1 week voor een betaald BBP Media event je inschrijving nog annuleren. Mocht het event geannuleerd worden door organisator BBP Media, dan wordt het inschrijfgeld teruggestort.


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken