Franse bedrijf Games on Demand blij met vestiging in Breda
- B2b
- 17 dec 2015 @ 09:57
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkKlantenPromotie
- 17 dec 2015 @ 09:57
- Redactie B2B
Het Franse bedrijf Games on Demand heeft afgelopen januari in Breda een kantoor geopend. Via deze nieuwe vestiging zal het concept ‘het spel als hulpmiddel voor communicatie en preventie’ aan de man worden gebracht bij bedrijven in de hele Europese markt. Pauline Pauty, marketingmanager legt uit: ‘We hebben heeft niet zómaar voor Nederland gekozen, het is een strategische vestigingslocatie. Voor de groei van het bedrijf in Europa is Nederland ideaal gelegen vanwege de eenvoudige, snelle toegang tot zowel de grote steden in Nederland als de belangrijkste hoofdsteden van het continent.
De meertaligheid van de Nederlandse medewerkers biedt volgens Pauty ook een aanzienlijk voordeel voor de groei van het bedrijf in Engelstalige, Duitstalige en Scandinavische landen.
Games on Demand is sinds 2003 in Frankrijk actief en biedt spellen in alle soorten en maten aan: gezelschapsspellen, kaartspellen, computerspellen, voor mobiele apps, enz. Het bedrijf focust zich op drie soorten activiteiten: personalisering van bestaande spellen, het op maat maken van spellen en de productie van spellen. Met ruim 500.000 gemaakte spellen geeft Games on Demand al jarenlang blijk van haar expertise.
Merkimago en klantbinding
Met het actuele fenomeen gamificatie gebruiken bedrijven steeds vaker het spel bij marketing en communicatie. Games on Demand begeleidt de bedrijven bij het promoten van hun producten/diensten, het verbeteren van hun merkimago, het creëren van klantbinding, ondersteunen van evenementen, enzovoorts. Pauty: ‘Tegenwoordig staat maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen in het bedrijfsleven bovenaan de agenda. Dat vinden wij ook en heeft daarom spellen ontwikkeld met thema's zoals: levensreddende handelingen, veiligheid op het werk, veiligheid op de weg of in en om het huis, milieu, biodiversiteit, voeding, enzovoorts.´
BNP Paribas
De inhoud van de spellen wordt voorafgaand aan de productie gecontroleerd door professionals. Dit maakt Games on Demand een legitieme en geloofwaardige speler op de markt. Zo heeft Games on Demand met de bank BNP Paribas gewerkt tijdens de lancering en ontwikkeling van diens nieuw verzekeringsproduct voor ongevallen in huis. Het bedrijf droeg bij aan de opleiding en bewustmaking van adviseurs, en bood op gepersonaliseerde wijze voor klanten die de verzekering afsloten een spel met zeven gezinnen over levensreddende handelingen aan. Ook is er een computerversie beschikbaar op de website van de bank, en verzorgde Games on Demand de displaycampagnes en andere communicatie- en preventiecampagnes.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing