Nieuwe aanpak citymarketing voor Schiedam

- B2b
- 7 dec 2015 @ 11:10
- 16018 x gelezen
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - MarketingPromotieWebsite
- 7 dec 2015 @ 11:10
- 16018 x gelezen
- Redactie B2B
Schiedam gaat zich de komende jaren als S’DAM op de kaart zetten. Dé plek voor leuke evenementen, bijzondere kunst- en cultuurbelevingen, vele woonmogelijkheden en kansen voor jonge ondernemers. Samen met Schiedammers, Schiedamse bedrijven en culturele ondernemers zetten de gemeente Schiedam en Stichting Promotie Schiedam de stad op een nieuwe manier in de markt.
Annemieke Loef, directeur Stichting Promotie Schiedam: ‘Het merk is ontwikkeld in samenwerking met actieve Schiedammers, culturele ondernemers en het bedrijfsleven. Het Schiedamse bureau Vijf890 heeft vervolgens het ontwerp gemaakt. Nu is het belangrijk om het merk ook gezamenlijk met de stad inhoud te geven en eenduidig uit te dragen. Bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van evenementen, de aankleding van de stad, de campagne en het realiseren van betrokken communities vragen we ons continu af: past dit bij het merk S’DAM wat we voor ogen hebben. Stoer, krachtig en brutaal. Gericht op jongeren tussen de 20 en 35 jaar en gezinnen.’
Kernwaarden: authentiek, vernieuwend en levendig
Schiedam presenteert zich met de citymarketingaanpak als een ‘levendige woon- en werkstad in een decor van typerend cultureel erfgoed met innovatieve bedrijvigheid waarin eigentijdse vormen van kunst en cultuur centraal staan’. Dit beeld vormt uiteindelijk de rode draad in alle communicatiemiddelen en acties. S’DAM is toekomstgericht en komt voort uit het DNA van de stad: het distilleercluster met zowel wereldberoemde jenever als gin, de maritieme sector en de veelzijdige maakindustrie. Dit DNA is vertaald in drie kernwaarden die de basis vormen van de Schiedamse stadsmarketing: authentiek, vernieuwend en levendig.
Havengebied
‘We communiceren met S’DAM wat Schiedam te bieden heeft. Maar het is net zo belangrijk dat de inhoud klopt’, aldus wethouder Stadspromotie Alexander van Steenderen. ‘Bij de planvorming en het beleid nemen we het merk S’DAM als uitgangspunt. Of het nou gaat om de ontwikkeling van het havengebied, het aantrekken van ondernemers of het realiseren van een passend woonaanbod. We onderscheiden ons met een uniek aanbod in een historisch en industrieel decor.’
S’DAM is voor iedereen
Om eenduidig naar buiten te treden kunnen ondernemers, bedrijven en (culturele) organisaties diverse stadsstijlelementen gebruiken. ‘Deze gaan we in 2016 aanbieden via onze nieuwe website’, aldus Loef. ‘Zo kunnen ambassadeurs rechtenvrij gebruikmaken van de nieuwe stadsstijl.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsMartin Huisman: 'Denk nooit...13411x
- NieuwsAmsterdammer minder trots op...12332x
- NieuwsVeerle Snijders hoofd Marketing...12266x
- BlogDe marketing en communicatie...8589x
- BlogIs customer experience nog wel...7089x
- NieuwsGino van Ossel wint PIM...6485x
Laatste Nieuws
- CPNB start samenwerking met... 05-12-2019
- 2020: marketing in de sterren 03-12-2019
- Martin Huisman: 'Denk nooit alles te... 27-11-2019
- Veerle Snijders hoofd Marketing en... 27-11-2019
- Gino van Ossel wint PIM Marketing... 27-11-2019
- Amsterdammer minder trots op eigen... 26-11-2019
MarketingTribune Events
- 6feb 2020
Branded Content Event
- 13feb 2020
Data Driven Commerce Event
- 26mrt 2020
Shopping Awards 2020