Rai krijgt in april nieuwe statutaire directie
- B2b
- 21 jan 2016 @ 16:25
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - CongresZakelijk
- 21 jan 2016 @ 16:25
- Redactie B2B
Paul Riemens (53) is per 7 april 2016 de nieuwe CEO van Rai Amsterdam. Samen met Maurits van der Sluis (50), nieuw benoemd in de functie van COO, vormt hij de nieuwe statutaire directie van de Amsterdamse beurs- en congresorganisatie. Binnen de statutaire directie vervult Riemens de rol van directievoorzitter. Per 1 mei treedt de huidige topman Hans Bakker (dan 65) na 14 jaar terug als CEO van Rai Amsterdam.
Paul Riemens is afkomstig uit de luchtvaartsector. Sinds 2008 is hij CEO/bestuursvoorzitter van Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL). Hij heeft deze organisatie succesvol omgebouwd naar een resultaatgerichte, open organisatie. Met Riemens benoemt Rai Amsterdam een man die bewezen heeft te kunnen opereren in een internationaal krachtenveld, waarbij stakeholdermanagement cruciaal is voor succes. Daarnaast ziet de Raad van Commissarissen in hem een gedreven persoon die mensen en ideeën verbindt.
Vooraanstaande positie
Maurits van der Sluis werkt sinds 1996 voor Rai Amsterdam in diverse commerciële functies, laatstelijk als commercieel directeur van Rai Convention Centre. Met zijn 20 jaar ervaring in de business, kent hij de markten en klanten als geen ander en is een gerespecteerd persoon in de internationale beurs en congresindustrie. Zo meldt het persbericht.
Stakeholdermanagement
Met de aanstelling van Riemens en Van der Sluis als statutaire directie, koppelt de RvC van Rai Amsterdam bestuurlijke ervaring en breed stakeholdermanagement aan kennis van klanten, markten en Rai-organisatie. Samen zullen ze zorgen voor nieuw elan en het versterken van de positie van Rai Amsterdam als toonaangevende beurs- en congresorganisatie in Europa.
Fotobijschrift: Paul Riemens (l) en Maurits van der Sluis (r)
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing