[Interview] Simon Robinson spreker op B2B Marketing Forum

[Interview] Simon Robinson spreker op B2B Marketing Forum
  • B2b
  • 4 feb 2016 @ 09:19
  • 10515 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
    Connie Lohuis

    Webredacteur Marketingtribune (Content)
    StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • InterviewCongresMarketing

Simon Robinson is senior director services & customer marketing bij Oracle Marketing Cloud. Hij leidt een wereldwijd team en is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van strategieën om het wereldwijde klantenbestand van Oracle Marketing Cloud te laten groeien, vast te houden en de leden van de community tot trouwe ambassadeurs van het merk te maken. Robinson zal tijdens het B2B Marketing Forum op donderdag 17 maart 2016 een presentatie houden over de rol van marketeers als beschermers van de levenscyclus van de klant. Tijd voor een interview met deze gastspreker.

Waarom bent u gevraagd als spreker op het B2B Marketing Forum in Nederland?
‘Ik ben expert in het bevorderen van loyaliteit bij klanten in een b2b-omgeving. In b2b is de marketing voornamelijk gericht op het werven van klanten en krijgt de klantervaring na aankoop vaak minder aandacht. Bedrijven moeten gaan inzien dat waarde toevoegen aan bestaande klanten een gezonde investering in groei is. Ik zal de voornaamste kaders voor het behoud van klanten en het bevorderen van hun loyaliteit toelichten aan de hand van case studies.’

Wat gaat u in uw presentatie vertellen?
‘Onder de titel ‘Our Customers Are Our Greatest Asset’ zal ik in mijn presentatie mijn licht laten schijnen op de rol van marketeers als beschermers van de levenscyclus van de klant. Ik zal laten zien hoe je marketingtools als hefboom inzet. De belangrijkste onderwerpen in de levenscyclus van de klant komen aan bod, denk aan opvoedprogramma’s, fysieke en online evenementen, online communities, communicatie en klantenadviescolleges. Daarnaast ga ik in op praktische elementen zoals de samenstelling van de marketingafdeling en hoe technologie kan bijdragen aan een betere verbinding met klanten.’

Voor wie is uw lezing bijzonder interessant?
‘Omdat mijn lezing over de hele levenscyclus van klanten gaat, is deze zowel interessant voor senior marketeers als voor praktijkspecialisten. Maar ook voor marketeers die aan de bureaukant werken.’

Wat verwacht u van het Forum? Wanneer is het in uw ogen geslaagd?
‘Ik kijk uit naar het ontmoeten van zoveel mogelijk nieuwe gezichten om samen ervaringen te delen over hoe je meer waarde kunt toevoegen aan bestaande klanten.’

Zijn de trends in b2b marketing in Duitsland anders dan in Nederland?
‘Europa is heel divers. Alle markten kennen verschillende nuances, dit geldt ook voor Duitsland en Nederland. Eén van de krachtigste voordelen van digitale marketing is het grensoverschrijdend karakter. Hierdoor kunnen b2b-marketeers op een real-time, consistente en schaalbare manier opereren en tegelijkertijd ook gepersonaliseerd te werk gaan. Ik zie ernaar uit jullie te ontmoeten om mijn verhalen met jullie te delen en ook van jullie ervaringen te leren!’

Aanmelden! 
Interesse in het B2B Marketing Forum? Op deze site vind je meer informatie en kun je je aanmelden. Het forum wordt donderdag 17 maart 2016 gehouden in De Fabrique te Utrecht. Het programma start om 8.00 uur en is rond 18.30 afgelopen. 

Connie Lohuis
  • Connie Lohuis

  • Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
  • Website:http://www.strakblauw.nl
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken