The Music Marketeers neemt FriFi over
- B2b
- 1 mrt 2016 @ 10:30
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - WinkelenZakelijkInstore marketing
- 1 mrt 2016 @ 10:30
- Redactie B2B
The Music Marketeers (TMM), aanbieder van achtergrondmuziek, digital signage (narrowcasting) en geurmarketing, heeft social WiFi-aanbieder FriFi overgenomen. Door de toevoeging van de FriFi marketingdiensten aan haar portfolio, versterkt TMM haar positie als one-stop-shop leverancier op het gebied van instore marketing. Tevens biedt de combinatie van de bestaande producten van TMM en social WiFi diensten als music on demand en klantgerichte commercials.
Met FriFi kunnen ondernemingen in onder andere horeca, retail en wellness gratis WiFi aanbieden aan hun bezoekers. Tegelijkertijd biedt FriFi een marketingtool om klanten te informeren over producten en acties, en om hen beter te leren kennen. Met diverse social buttons kunnen likes en shares gegenereerd worden en kunnen bezoekers direct ervaringen delen via social media. Ook op technisch gebied zorgt de overname voor een verbetering. Het netwerk van FriFi zorgt ervoor dat The Music Marketeers haar diensten beter gecontroleerd kan aanbieden waardoor bedrijfskritieke zaken als pin, kassa en camera’s niet gehinderd worden.
Muziek, beeld en geur
Rob van Rozendaal, oprichter en eigenaar van The Music Marketeers: 'Wij weten uit ervaring dat muziek, beeld en geur de winkelervaring optimaliseren. Tegelijkertijd biedt social WiFi ongekende mogelijkheden op het gebied van klantenbinding en marketing. De ontwikkelingen volgen elkaar in razendsnel tempo op. Met deze overname hebben wij én de techniek, én de marketingkennis in huis en kunnen wij hierin voorop blijven lopen. Zo konden wij door de overname een platform ontwikkelen waarbij bezoekers via WiFi invloed kunnen uitoefenen op de muziek die op een locatie wordt gedraaid. Een soort interactieve jukebox dus. Maar zo zijn er nog veel meer mogelijkheden te bedenken waarbij WiFi en marketing samenkomen. Door de overname kunnen onze bestaande en nieuwe klanten bij ons terecht voor alle oplossingen op het gebied van klantbeleving.'
Eerdere overnames
Het betreft niet de eerste overname door The Music Marketeers. Zo nam het Amsterdamse bedrijf in 2007 de Disney Kinder-TV divisie van Videotronic over. In 2010 werd Digital Media Power ingelijfd, gevolgd door VME in 2013; beiden aanbieders van achtergrondmuziek aan retail en horeca.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing