The Music Marketeers neemt FriFi over

 The Music Marketeers neemt FriFi over
  • B2b
  • 1 mrt 2016 @ 10:30
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenZakelijkInstore marketing

The Music Marketeers (TMM), aanbieder van achtergrondmuziek, digital signage (narrowcasting) en geurmarketing, heeft social WiFi-aanbieder FriFi overgenomen. Door de toevoeging van de FriFi marketingdiensten aan haar portfolio, versterkt TMM haar positie als one-stop-shop leverancier op het gebied van instore marketing. Tevens biedt de combinatie van de bestaande producten van TMM en social WiFi diensten als music on demand en klantgerichte commercials.

Met FriFi kunnen ondernemingen in onder andere horeca, retail en wellness gratis WiFi aanbieden aan hun bezoekers. Tegelijkertijd biedt FriFi een marketingtool om klanten te informeren over producten en acties, en om hen beter te leren kennen. Met diverse social buttons kunnen likes en shares gegenereerd worden en kunnen bezoekers direct  ervaringen delen via social media. Ook op technisch gebied zorgt de overname voor een verbetering. Het netwerk van FriFi  zorgt ervoor dat The Music Marketeers haar diensten beter gecontroleerd kan aanbieden waardoor bedrijfskritieke zaken als pin, kassa en camera’s niet gehinderd worden.

Muziek, beeld en geur  
Rob van Rozendaal, oprichter en eigenaar van The Music Marketeers: 'Wij weten uit ervaring dat muziek, beeld en geur de winkelervaring optimaliseren. Tegelijkertijd biedt social WiFi ongekende mogelijkheden op het gebied van klantenbinding en marketing. De ontwikkelingen volgen elkaar in razendsnel tempo op. Met deze overname hebben wij én de techniek, én de marketingkennis in huis en kunnen wij hierin voorop blijven lopen. Zo konden wij door de overname een platform ontwikkelen waarbij bezoekers via WiFi invloed kunnen uitoefenen op de muziek die op een locatie wordt gedraaid. Een soort interactieve jukebox dus. Maar zo zijn er nog veel meer mogelijkheden te bedenken waarbij WiFi en marketing samenkomen. Door de overname kunnen onze bestaande en nieuwe klanten bij ons terecht voor alle oplossingen op het gebied van klantbeleving.'

Eerdere overnames
Het betreft niet de eerste overname door The Music Marketeers. Zo nam het Amsterdamse bedrijf in 2007 de Disney Kinder-TV divisie van Videotronic over. In 2010 werd Digital Media Power ingelijfd, gevolgd door VME in 2013; beiden aanbieders van achtergrondmuziek aan retail en horeca.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken