Nielsen breidt e-commerce-diensten voor FMCG-merken uit
- B2b
- 15 apr 2016 @ 11:50
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - E-commerceZakelijkOnderzoek
- 15 apr 2016 @ 11:50
- Redactie B2B
Nielsen, een onderneming gespecialiseerd in wereldwijde informatie en kennis, en Profitero, een bedrijf gespecialiseerd in de analyse van e-commerce, zijn een strategische alliantie aangegaan en hebben de Profitero Digital Shelf 360 suite opgenomen in Nielsens e-commercedienstenpakket voor FMCG merken.
De alliantie zorgt voor een uitbreiding van Nielsens e-commercemogelijkheden, waardoor producenten in staat worden gesteld 'digital shelf'-analyses te correleren met actuele omzetgegevens. Het verbeterde aanbod helpt hen de achtergronden te begrijpen van de ontwikkelingen die zij waarnemen in hun onlineverkoop en marktaandeel. In Europa doet Nielsen al aan e-commercemetingen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Spanje, met aanvullende informatie van grote klanten in Nederland en Turkije.
E-commerceanalyses
Profitero verrijkt de alliantie met zijn geavanceerde technologie, wereldwijde dekking en uitgebreide aanbod aan e-commerceanalyses. Profitero bestrijkt dagelijks meer dan 300 miljoen producten op 4000 websites in meer dan 40 landen en levert een holistische 'digital shelf'-oplossing. De oplossing beoordeelt alle performance drivers voor e-commerce, waaronder prijs, promotie, assortiment, zoekpositie, productinhoud, en ratings en beoordelingen om e-commercemogelijkheden op te sporen en klanten te helpen daarvan te profiteren.
'Nielsen is voortdurend bezig met het investeren en ontwikkelen van relaties om te zorgen dat onze klanten toegang hebben tot solide meetdiensten die hen in staat stellen te benchmarken en e-commercegroeimogelijkheden te identificeren’, aldus Karen Fichuk, verantwoordelijk voor leidende markten bij Nielsen. ‘Deze alliantie brengt de bedrijfstak een stap dichter bij het meten van de Totale Consument, en bestrijkt offline- en onlineaankopen, alle verkooppunten, in winkels en out-of-home. In het huidige snel veranderende winkellandschap is e-commerce prestatiemeting niet langer een 'leuke bijkomstigheid', maar een essentieel onderdeel van de succesformule voor iedereen in de detailhandel.’
Digital shelf
De CEO en medeoprichter van Profitero, Vol Pigrukh, voegt hieraan toe: ‘De strategische alliantie tussen Profitero en Nielsen betekent een verdere versterking van onze positie als leverancier van e-commerceanalyses. Onze kennis van 'digital shelf'-oplossingen helpt FMCG-producenten bij het verhogen van hun e-commerceomzet en het vergroten van hun marktaandeel. De krachtige combinatie van Profitero en Nielsen stelt ons in staat om deze benadering uit te breiden naar de gehele e-commercemarkt en de meest uitgebreide oplossing voor FMCG-merken te leveren, zodat zij hun bedrijf kunnen laten groeien, online en via alle andere kanalen.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- groeimogelijkheden
- statistieken
- Nielsen
- strategische alliantie
- Profitero
- e-commerce
- analyse
- FMCG merken
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DDMA viert jubileum, Janssen... 29-11-2024
- Marketingtrends 2025: AI-snippets,... 29-11-2024
- D&IN publiceert protocol datalekken 28-11-2024
- Hoe Mediahuis miljoenen... 28-11-2024
- De marketingtransfers van week 47,... 22-11-2024
- [onderzoek] “Merken moeten inspelen... 19-11-2024