XYMS ontwikkelt 'MarketingModules' voor ondernemers

XYMS ontwikkelt 'MarketingModules' voor ondernemers
  • B2b
  • 12 apr 2016 @ 09:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketing

XYMS is een startup geboren op de Hogeschool Utrecht, die ondernemers en zzp’ers helpt met operationele marketingactiviteiten. Xander Graaf en Yoram Roemersma hebben een simpel en laagdrempelig aanbod ontwikkeld speciaal voor partijen met een klein budget. Enkele voorbeelden van MarketingModules zijn: sociale mediabeheer, e-mailmarketing, blogging en internetadvertenties.

Om uit te leggen hoe de MarketingModules werken, kan het best de metafoor van het kopen van een pizza worden gebruikt. Wanneer iemand zin heeft in pizza, is het meestal zo dat je een hele pizza moet afnemen, terwijl het niet zo hoeft te zijn dat je zin hebt in een héle pizza. Met de MarketingModules van XYMS kan men vanaf nu óók slechts een pizzapunt bestellen. Het aanbod staat op drie pijlers; een gratis intake, maandelijks opzegbaar en hele flexibele pakketten.

Hoe het werkt
Tijdens de intake leert XYMS de doelgroep kennen. Daarna kan XYMS een van de tien MarketingModules maandelijks op een vaste dag leveren. Enkele voorbeelden van MarketingModules zijn: sociale mediabeheer, e-mailmarketing, blogging en internetadvertenties.

Structuur in plaatsing 
Praktisch gaat het als volgt; de ondernemer vult het intakeformulier zo goed mogelijk in en retourneert het aan XYMS. XYMS roostert de levering van de MarketingModule in op een vaste dag in de maand. Bijvoorbeeld in het geval van de MarketingModule ‘beheren van sociale media’, plant XYMS een vaste dag de hele maand in. Zo zit er een structuur in de plaatsingen op de verschillende platformen. De MarketingModule ‘beheren van mailmarketing’ zorgt ervoor dat de ondernemer een periodieke mailing op een vast moment geleverd krijgt bij (een specifiek deel van) de klanten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een klanttevredenheidsonderzoek, kortingscoupons of nieuwsbrief.

Kernactiviteiten
Vanuit de filosofie dat ondernemers en zzp’ers met een beetje sturing best een hoop zelf kunnen op marketinggebied, heeft XYMS de afgelopen twee jaar tientallen klanten tot ambassadeurs weten te transformeren. ‘Er zijn veel partijen aan het zenden zonder concrete boodschap. Met marketingactiviteiten kan men het onderscheidende vermogen benadrukken. Hiermee kun je het bestaansrecht van de organisatie creëren en versterken’, aldus  Yoram Roemersma, oprichter. Volgens Xander Graaf,mede- oprichter: ‘Met MarketingModules kunnen ondernemers en zzp’ers zich richten op hun kernactiviteiten. Het feit dat MarketingModules met een gratis intake komen, maandelijks opzegbaar en heel flexibel zijn, zorgt ervoor dat zij veilig een probeeraankoop kunnen doen.

Na de eerste periode heeft de ondernemer drie opties:

  1. Doorgaan met de MarketingModule(s)
  2. Een maatwerktraject ingaan
  3. Afscheid nemen.’

Over XYMS
Yoram Roemersma (25) en Xander Graaf (22) zijn tijdens hun studie Commerciële Economie aan de Hogeschool Utrecht begonnen met het geven van marketingadviezen aan bedrijven en ondernemers in hun eigen netwerk. Samen met de Hogeschool Utrecht hebben zij hun bedrijf vormgegeven. Zij hebben beiden een ondernemingsplan geschreven als afstudeerscriptie. Hiermee is zelfs een nominatie voor beste scriptie van het jaar verworven. Meer informatie staat op deze site.

Foto v.l.n.r.:  Xander Graaf en Yoram Roemersma

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken