[Interview] Yvonne Nassar spreker op PIM sessie 'Marketingcases in b2b'
- B2b
- 12 mei 2016 @ 09:30
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - KennissessieMarketingInterview
- 12 mei 2016 @ 09:30
- Redactie B2B
Business to business marketing is soms nog het ondergeschoven kindje in marketing. Maar ook binnen b2b vindt veel marketinginnovatie plaats. Om die vernieuwingen te duiden, organiseert PIM op 24 mei de kennissessie ‘Marketingcases in business to business’. Een van de sprekers is het nieuwste bestuurslid van PIM, Yvonne Nassar, head of marketing & innovation bij RAI Amsterdam. In aanloop naar het event interviewen we haar.
Wat is de ambitie van RAI Amsterdam?
Nassar: ‘Het hogere doel van RAI Amsterdam is het samenbrengen, verbinden en inspireren van mensen door betekenisvolle ontmoetingen te organiseren en faciliteren. Dit doen wij door hoogwaardige evenementen te organiseren, communities te ontwikkelen en een modern en duurzaam beurs- en congresgebouw te exploiteren. Het hele jaar door willen we relevant zijn voor bezoekers, exposanten en organisatoren. Zodat niet alleen tijdens onze evenementen, maar ook online mensen elkaar kunnen vinden. Om die doelstelling te bereiken, luisteren we goed naar onze communities. Die kennis zetten we in om onze rol te vergroten in een branche waarin nieuwe (online) concurrenten opduiken. We investeren in de waarde van de live ontmoeting en van de impact van het evenement binnen en buiten de fysieke locatie.’
Hoe belangrijk is de stad Amsterdam in jullie propositie?
‘De compactheid van onze metropool, de kennis en ons netwerk dat wij bieden samen met onze partners plus het innovatieklimaat zijn onderscheidende elementen in vergelijking met andere steden. Voor elke euro die in de RAI wordt uitgegeven geven onze bezoekers er zeven uit in de stad. Samen met Amsterdam Marketing en de gemeente zijn we continue op zoek naar manieren om van meerwaarde te zijn. Zo zijn we op verschillende niveaus bezig om ons hoger doel op nieuwe manieren invulling te geven.’
Hoe belangrijk zijn trends voor de RAI?
‘Het gaat goed met de RAI, maar we mogen niet op onze lauweren rusten. Trends bieden ons de inspiratie én urgentie die we nodig hebben om voorop te blijven lopen. De trends die voor de evenementenbranche relevant zijn groeperen we in thema’s. Denk bijvoorbeeld aan ‘internationaal, lokaal en persoonlijk’. Terwijl de wereld waarin we leven globaliseert, herkennen we ook een trend naar alles wat dichtbij is en verwachten we een persoonlijke beleving. In toenemende mate willen mensen in contact treden met experts en peers die het echte verhaal vertellen. Irrelevante content is uit den boze. Voor ons betekent dit dat we data en technologie moeten gebruiken om content te bieden die relevant is voor het individu.’
Hoe zorg je ervoor dat ook de mensen binnen de organisatie meebewegen?
‘Daarvoor is het van belang om niet alleen producten en diensten te vernieuwen, maar ook de organisatie zelf. Anders blijft strategie en innovatie een nevenactiviteit voor medewerkers en krijgen zij de visie niet scherp voor ogen. Bij ons zie je dat op verschillende manieren terug, bijvoorbeeld door medewerkers meer verantwoordelijkheid te geven en interactie aan te gaan op alle niveaus. Daardoor is er meer kennisdeling en transparantie. Ons sociale intranet bijvoorbeeld geeft iedereen een stem. Van directielid tot chef-kok, iedereen kan zijn verhalen delen en nieuwe initiatieven aankaarten. Hierbij ligt de focus niet op ideegeneratie (ideeën zijn er genoeg), maar juist op executie – de output. We hebben slagkracht doordat we vaak klein beginnen met een pilot, al dan niet met klanten. Zo’n experiment geeft ons inzicht in de relevantie, die we vervolgens wel of niet kunnen opschalen.’
Meer leren over de nieuwste ontwikkelingen binnen business to business? Bezoek dan onze kennissessie van PIM op 24 mei bij AFAS in Leusden. Naast inspirerende lezingen lanceert PIM ook het B2B Marketing Trendrapport 2016. Bekijk het volledige programma hier.
Credits foto Yvonne Nasser: Titia Hahne / BrandedU
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing