Nederlandse tak GS1 en Comarch gaan samenwerken
- B2b
- 23 mei 2016 @ 09:10
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkBig dataAutomated tradingTussenhandel
- 23 mei 2016 @ 09:10
- Redactie B2B
De wereldwijde ICT-dienstverlener Comarch breidt haar samenwerking met GS1, een internationale non-profit organisatie die zich inzet voor de ontwikkeling en implementatie van normen binnen supply chain management, uit. Sinds 15 jaar werkt Comarch nauw samen met GS1 in een groot aantal landen, waaronder Polen, Frankrijk, Duitsland, België, Spanje, Kroatië, Rusland en Oekraïne. GS1 helpt bedrijven om hun normen aan te passen aan de marktbehoeften en ontwikkelt oplossingen die de uitwisseling van informatie tussen partners in de gehele supply chain verbeteren.
‘Omnichannel retailing is uitgegroeid tot een "must" businessmodel in de strategieën van moderne retailers. Een alomvattende aanpak, om alle processen te integreren binnen de supply chain, is belangrijk. Op die manier worden activiteiten geoptimaliseerd en wordt de samenwerking met business partners verbeterd. De rol van GS1 is cruciaal in deze samenwerking; de organisatie is een schakel tussen alle betrokken partijen en ontwikkelt normen in reactie op de behoeften in de markt. Comarch EDI werkt reeds meer dan 15 jaar samen met GS1 in verschillende landen. We zijn ook lid van de Europese E-Invoicing Service Providers Association (EESPA). De samenwerking met deze instellingen helpt bij het verstrekken van up-to-date oplossingen voor onze klanten’, zegt Bartlomiej Wojtowicz, product manager, Comarch EDI.
Non- profit
GS1 is een internationale non-profit organisatie die normen ontwikkelt en implementeert voor de identificatie en communicatie in de supply chain. Het doel van de organisatie is om supermarkten en drogisterijen, bouwmarkten, kledingwinkels, ziekenhuizen, logistieke dienstverleners en IT-leveranciers bij elkaar te brengen. GS1 richt zich op de standaardisatie van gegevensmedia, zoals barcodes (GS1 barcodes) of radio-tags (radio frequency GS1 EPC) die bijvoorbeeld door retailers, fabrikanten en leveranciers gebruikt worden; standaardisatie van berichten in elektronische gegevensuitwisseling (GS1 eCom); datasynchronisatie van basisproducten (GS1 GDSN); evenals kwesties met betrekking tot de uitwisseling van informatie over evenementen op basis van RFID-technologie en het internet.
Normen en oplossingen ontwikkeld en geïmplementeerd door het bedrijf reduceren de kosten van het zakendoen; met name door het verminderen van de operationele kosten in de supply chain. De organisatie wordt bestuurd door haar leden. Zij bepalen het huidige beleid en de prioriteiten. In Nederland bestaat het bestuur uit negen leden met als voorzitter Erik-Jan Mares van Ahold.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing