Van Gogh Museum kiest TrueLime en Kentico voor intranet
- B2b
- 4 mei 2016 @ 10:15
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkPartnershipDigital design
- 4 mei 2016 @ 10:15
- Redactie B2B
Met de ondertekening van de opdrachtbevestiging is de samenwerking tussen TrueLime en het Van Gogh Museum officieel beklonken. TrueLime gaat voor het museum een nieuw intranet en digitale werkomgeving ontwikkelen op basis van Kentico CMS. Het museum wil zo de informatievoorziening en samenwerking tussen partners en medewerkers nog verder verstevigen.
De bouw van het nieuwe intranet en de digitale werkomgeving past in de plannen van het Van Gogh Museum om de samenwerking en kennisdeling tussen de experts van het museum verder te optimaliseren en maximaal te faciliteren. Het huidige, verouderde intranet kan deze rol niet meer goed vervullen. Het biedt te weinig interactie, is niet gebruiksvriendelijk ingericht en heeft een versnipperd informatieaanbod. Met de realisatie van het nieuwe platform biedt het museum zijn medewerkers dé centrale toegang naar alle informatie, kennis, collega’s en tools die nodig zijn om werkzaamheden goed en effectief uit te voeren. Het intranet vormt daarbij de toegang tot de steeds verder uit te breiden digitale werkomgeving.
Functionaliteiten
Het museum koos voor Kentico vanwege de uitgebreide functionaliteiten en de schaalbaarheid van het platform. Informatie wordt op één plek gepubliceerd en gedeeld en kan direct gekoppeld worden aan externe applicaties. De nieuwe omgeving is eenvoudig uit te breiden en geoptimaliseerd voor gebruik met mobiele devices. Zo hebben vaste en flexibele medewerkers altijd en overal toegang tot de belangrijkste informatiebronnen, zoals bijvoorbeeld werkroosters. Een uitgebreide zoekfunctie en persoonlijke autorisatiestructuur gaan daarbij bijdragen aan een betere gebruikerservaring.
Bart Omlo van Kentico
Bart Omlo, VP EMEA en Zuid-Amerika bij Kentico, is enthousiast dat het museum voor Kentico kiest. ‘Organisaties als het Van Gogh Museum worden steeds minder vanuit de overheid ondersteund en zijn op allerlei manieren bezig om slimmer te werken en kennis binnen en buiten de organisatie beter te benutten. Kentico kan hen hierbij uitstekend ondersteunen. Het platform biedt document management, web parts, widgets en media libraries waardoor het museum snel en gemakkelijk informatie kan delen tussen de gelederen en snel werkgroep-sites op kan zetten.’
Nieuwe werkomgeving
TrueLime heeft als Kentico Gold partner ruime ervaring met het bouwen van online samenwerkingsomgevingen. Voor het Van Gogh Museum zal het team van TrueLime zorgdragen voor zowel design als implementatie. Naar verwachting vindt de oplevering van de eerste fase over enkele maanden plaats en kunnen de ruim 200 medewerkers na de zomerperiode al gebruik maken van de nieuwe omgeving.
Op de foto: Hans van der Linden (TrueLime) en Milou Halbesma (Van Gogh Museum) bekrachtigen de samenwerking.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- samenwerking
- intranet
- mobile devices
- platform
- Van Gogh Museum
- TrueLime
- digitale werkomgeving
- Kentico
- design
- implementatie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
- [column] Groeien om te overleven, maar hoe?
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing