Coloplast sluit contract met 2Basics

Coloplast sluit contract met 2Basics
  • B2b
  • 23 aug 2016 @ 08:49
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Gehandicaptenzorg

Coloplast Nederland, specialist in medische hulpmiddelen voor mensen met een blaas en/of darmprobleem, heeft 2Basics voor de duur van drie jaar verbonden als marketingbureau. Coloplast heeft zich ten doel gesteld mensen met een dwarslaesie te ondersteunen in hun kwaliteit van leven. 2Basics werd daarom eind 2015 benaderd om te adviseren in strategie en conceptontwikkeling.

Het concept gaat uit van ‘fitheid’, als belangrijke pijler voor de kwaliteit van leven van de doelgroep, betrokkenheid en raad en daad. Een belangrijk onderdeel vormt ondersteuning van de dwarslaesierevalidatie zorgprofessionals, waarmee Coloplast de relatie met de revalidatiecentra ambieert te versterken. Na een intensief marktonderzoek-, strategie en conceptontwikkelingstraject, zal het breedtesport & marketingbureau nu ook de implementatie en activatie van het nieuwe concept op zich nemen. 

Fit for Life
Onder de naam ’Fit for Life’, ontvouwt 2Basics namens Coloplast een driejarig programma door en voor mensen met een dwarslaesie. De belangrijkste pijlers van het nieuwe programma zijn: voeding en alledaags bewegen. Het eerste succes kan nu al worden bijgeschreven: Annemarie Postma, ook bekend als  The Sitting Chef en autoriteit op het gebied van een sedentaire levensstijl, heeft zich als ambassadrice aan het programma verbonden. In Amersfoort, thuisbasis van Coloplast, werd de nieuwe samenwerking beklonken door Annemarie van Neck, country manager Coloplast Nederland, Annemarie Postma en Ruben Houkes, directeur 2Basics.

Inspirerend
Van Neck: ‘Met de ontwikkeling van het ‘Fit for Life’ programma blijft Coloplast trouw aan haar roots: net zoals onze hulpmiddelen, is het programma is ontwikkeld samen met gebruikers – zowel eindgebruikers als zorgprofessionals – en biedt het praktische ondersteuning om het leven van mensen met een dwarslaesie te verbeteren. Wij zijn erg blij met de ondersteuning van 2Basics in dit traject, zij voelden onze bedrijfscultuur en –filosofie perfect aan. De samenwerking met Annemarie Postma is enorm inspirerend en smaakt letterlijk naar meer.’

De Kookfabriek
Binnenkort zal ‘Fit for Life’ op feestelijke wijze worden gelanceerd in De Kookfabriek in Amsterdam. Houkes: ‘Fantastisch om voor Coloplast aan de slag te gaan. Innovatief, uniek en gedurfd om te kiezen voor een nieuwe richting en zo een belangrijke bijdrage te leveren daar waar zoveel behoefte aan is: fitheid. Beweging is voor mensen met een dwarslaesie immers niet vanzelfsprekend. Sportaanbod is niet alleen beperkt, maar sluit ook niet altijd aan op de behoeften. Voor veel mensen is de echte winst al te behalen door het oppakken van dagelijkse activiteiten, het feit dat ze even de deur uit gaan. Fit for Life inspireert daartoe, stimuleert, begrijpt, legt contact. Aangezien merken verbinden met hun doelgroep middels sport & beweging én mensen laten bewegen in ons DNA zit, gaan wij die uitdaging met Coloplast graag aan.’

Op de foto vlnr: Annemarie van Neck (country manager Coloplast), Annemarie Postma (The Sitting Chef) en Ruben Houkes (directeur 2Basics) proosten op de samenwerking.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken