Goodman voor vijfde keer uitgeroepen tot beste ontwikkelaar
- B2b
- 2 sep 2016 @ 12:21
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkAwards
- 2 sep 2016 @ 12:21
- Redactie B2B
Goodman Group, wereldwijd eigenaar, ontwikkelaar en beheerder van industrieel vastgoed, is door PropertyEU voor het vijfde jaar op rij uitgeroepen tot nummer 1 vastgoedontwikkelaar in Europa. Sinds het in 2011 de topplaats innam, ontwikkelde Goodman meer dan vier miljoen m² aan logistieke en bedrijfsruimte in Europa; goed voor een investering van bijna € 3 miljard verdeeld over 132 projecten.
‘Wij danken deze erkenning in de eerste plaats aan het vertrouwen die onze klanten hebben in onze expertise om vastgoedoplossingen aan te reiken die beantwoorden aan hun bedrijfskritieke behoeften. Door nauw samen te werken met onze klanten en dankzij de ruime aandacht die we besteden aan hun noden, creëren we duurzame relaties met hen die verder reiken dan enkel de fase van projectontwikkeling. Tijdens de volledige looptijd van de huurovereenkomst immers bieden we een compleet pakket vastgoeddiensten aan’, aldus Philippe Van der Beken, Managing Director voor het Europese vasteland bij Goodman. ‘Onze geïntegreerde aanpak inzake vastgoed - ‘bezit, ontwikkel, beheer' - resulteert in een hoge graad in loyaliteit en vervolgopdrachten bij vele klanten in de belangrijkste industriële sectoren.’
Ranking de stars
Voor deze rangschikking neemt PropertyEU elk jaar de projecten die de afgelopen drie jaar zijn opgeleverd in beschouwing. Goodman focust sterk op kwaliteit, betrouwbaarheid en lange termijn eigenaarschap van vastgoed en heeft zo zijn sporen verdiend om vervolgopdrachten binnen te halen voor de grootste merken ter wereld, waaronder Amazon, Zalando, Kuehne + Nagel en BMW. Veel van deze samenwerkingen strekken zich ook uit tot buiten Europa, meer bepaald tot in Australië, China en Nieuw-Zeeland.
E-commercevastgoed
Goodman heeft zich in Europa op de kaart geplaatst als de referentie voor het ontwikkelen van logistieke ruimte voor de e-commerce sector. Sinds 2006 leverde het in deze sector meer dan 1,5 miljoen m² ruimte op. Het merendeel ervan, 1,2 miljoen m², werd ontwikkeld tussen 2009 en 2015, waarbij grofweg 90 procent van de ruimte uit vervolgopdrachten van bestaande klanten bestond. In deze periode leverde Goodman negen projecten op voor Amazon in Duitsland, Frankrijk en Polen, evenals vier projecten in Duitsland voor Zalando in Erfurt en Mönchengladbach en twee voor Home24 in Ludwigsfelde en Walsrode.
Samenwerking met marktleiders
Ongeveer een kwart van de bedrijfsruimte die Goodman tussen 2009 en 2015 opleverde is ontwikkeld voor transport- en logistiekbedrijven. Goodman benutte zijn Europese platform om ruimte te bieden aan marktleiders als DB Schenker, DHL, DSV en Kuehne + Nagel. Dit vertegenwoordigt 20 verschillende projecten in Frankrijk, Duitsland, Polen, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.
Automobielsector
Goodman heeft ruime ervaring in het ontwikkelen van vastgoed dat voldoet aan de specifieke technische vereisten die de automobielsector kenmerken. Denk hierbij aan het ontwerpen van zijwaartse laad- en lostunnels, het ontwikkelen van gecombineerde faciliteiten voor lichte productie en opslag en het aanbieden van veilige opslagruimte voor potentieel gevaarlijke materialen. Tussen 2009 en 2015 ontwikkelde Goodman specifiek voor deze sector meer dan 400.000 m² en verkreeg het vervolgopdrachten van Daimler, de Inter-Cars Group en Volkswagen.
Leidend vastgoedmerk
Naast de nummer 1 ontwikkelaar is Goodman eerder dit jaar ook al uitgeroepen tot het nummer 1 Europees vastgoedmerk in de categorie ontwikkelaars, uitgereikt door het European Real Estate Brand Institute. Een panel van meer dan 48.000 Europese vastgoedprofessionals beoordeelt voor deze award het merkpotentieel en de merkpositionering van elk vastgoedbedrijf. Goodman werd uitgelicht vanwege zijn klantgerichte aanpak van vastgoed en onderscheiden voor zijn betrouwbaarheid, tijdige oplevering en hoge klantretentie. Deze bedragen op het Europese vasteland meer dan 80%.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing