Diana Janssen van DDMA: Maak van privacy een USP
- B2b
- 14 okt 2016 @ 13:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - EvenementConsumentenMarketing
- 14 okt 2016 @ 13:00
- Redactie B2B
Organisaties kunnen niet meer zonder data- en privacystrategie, opgesteld op het allerhoogste niveau in de organisatie. Daarover spreekt Diana Janssen, directeur van brancheorganisatie DDMA, aanstaande maandag op het internationale marketingcongres &THEN in Los Angeles. ‘[ Privacy moet net als duurzaamheid een USP van bedrijven worden, die ze trots en actief uitdragen.’
Op &THEN, waar ook Simon Sinek en Kobe Bryant als spreker op het programma staan, gaat Diana Janssen onder meer in op het DDMA Privacy Onderzoek dat dit jaar is verschenen. ‘Consumenten verwachten van bedrijven dat ze netjes met hun persoonsgegevens omgaan. Een logische en terechte wens natuurlijk, die overigens niet betekent dat consumenten hun gegevens niét willen delen. Het onderzoek laat zien dat het grootste deel van de mensen data-uitwisseling accepteert. Ze staan er zelfs welwillend tegenover, als maar duidelijk is hoe ze er zelf van profiteren.’
Vertrouwen
In deze digitale economie is consumentenvertrouwen belangrijker dan ooit. Als bedrijven het vertrouwen van consumenten willen winnen, moeten ze duidelijk waarom ze bepaalde gegevens nodig hebben voor hun dienstverlening, meent Janssen. ´Een heldere datastrategie met een sterke visie op privacy, opgesteld op allerhoogste niveau in een organisatie, is daarbij onmisbaar. Zonder visie persoonsgegevens verzamelen en gebruiken is als politiek bedrijven zonder ideologie: doelloos. Gelukkig zie ik dat steeds meer bedrijven dat begrijpen en ermee aan de slag gaan.´
Privacy als USP
Janssen roept het Nederlandse bedrijfsleven op een visie op data en privacy op te stellen en deze vervolgens actief uit te dragen. ´Iedereen mag – of nog beter: móet – weten dat je een strategie op het gebied van data en privacy hebt. Net als dat je wil dat iedereen weet hoe duurzaam je organisatie is en hoe weinig CO2 je uitstoot. Maak van je privacybeleid een USP. Zorg dat je klanten er niet omheen kunnen. Neem het groot mee in je jaarverslag. Wees open over waarom je bepaalde gegevens nodig hebt om je dienstverlening te verbeteren. Draag het Privacy Waarborg actief uit. Verschuil je niet achter een onleesbaar privacystatement van tachtig kantjes, maar maak er een gebruiksvriendelijke samenvatting van.´
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing