Tjeerd van Raalte nieuwe CEO Dutchwebshark

Tjeerd van Raalte nieuwe CEO Dutchwebshark
  • B2b
  • 17 okt 2016 @ 10:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • ArbeidsmarktPersonaliaRecruitment

Na een inwerkperiode is Tjeerd van Raalte (36) aangesteld als CEO van Dutchwebshark. Hij volgt hiermee oprichter en eigenaar Peter Jansen (59) op, die zich binnen Dutchwebshark gaat richten op verdere innovatie van de Dutchwebshark diensten. Bijna 10 jaar is de Van Raalte werkzaam geweest bij Randstad waar hij verschillende managementfuncties bekleedde.

Dutchwebshark is hard op weg om de recruitmentmarkt te veranderen. Jansen: ‘Met onze expertise op het gebied van data-analyses (predictive recruitment), talentpooling, social media, ​research, talent consultancy en employer branding, claimen we onze strategische talent acquisitie positie. Met Tjeerd kunnen wij de volgende grote stap maken in de wijze waarop wij organisaties op een hoger niveau kunnen brengen ten aanzien van hun activiteiten in het vinden van het beste strategische talent.’

Predictive recruitment
Van Raalte zegt over zijn nieuwe uitdaging bij Dutchwebshark: ‘Het is prachtig om te zien hoe Dutchwebshark er​ in is geslaagd om in de snel veranderende arbeidsmarkt een speler te zijn die het heel anders doet dan bijvoorbeeld recruitmentbureau`s en echt waarde kan toevoegen aan de lange termijn strategie op het gebied van het verbinden van talent aan organisaties.’ D​oor professionals ​op ​structurele en data gestuurde wijze te binden met strategische functies​ van organisaties​​: predictive recruitment is de toekomst en Dutchwebshark is in staat dit te realiseren voor bestaande en nieuwe klanten.

Employer branding
Dutchwebshark speelt hiermee een wezenlijke rol in employer branding voor organisaties. Van Raalte: ‘Ik zie het als mijn taak verdere richting te geven aan de groei van de organisatie en deze zowel nationaal als internationaal te versnellen.’​ Dutchwebshark, opgericht in 2011, ​heeft als visie dat organisaties zich op een andere, overtuigende manier moeten verbinden met hun strategische arbeidsdoelgroepen. Vanuit deze visie helpt het bedrijf organisaties om te anticiperen op de veranderende wereld van mens en arbeid. Met slimme technologieën, talent consultancy, data intelligence en innovatieve diensten ondersteunt Dutchwebshark bedrijven met het aantrekken van talent, het opbouwen van talentpools voor recruitment doeleinden en het verzamelen en verrijken van data over en voor het aantrekken van talent (predictive recruitment). Hiermee bouwt Dutchwebshark een job of employer brand voor hun klant.
 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken