Xerox onthult nieuwe merkidentiteit Conduent
- B2b
- 12 okt 2016 @ 08:14
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Zakelijk
- 12 okt 2016 @ 08:14
- Redactie B2B
Xerox heeft de wereldwijde merkidentiteit van Conduent Incorporated gelanceerd, het business process services bedrijf dat ontstaat na de separatie van Xerox in twee onafhankelijke bedrijven. ‘Onze merkidentiteit laat de kern van ons bedrijf en de waarde die we creëren voor onze klanten zien’, aldus Ashok Vemuri, CEO van Conduent na de scheiding van Xerox.
Conduent verwacht de separatie van Xerox eind 2016 te voltooien. De transactie is onder andere onder voorbehoud van definitieve goedkeuring door de Raad van Bestuur van Xerox.
Stakeholders
Vermuri vervolgt: ‘Zowel ondernemingen als overheden zijn op zoek naar hoe zij de manier waarop zij omgaan met hun afdelingen en klanten kunnen verbeteren en moderniseren. We hebben daarom een bedrijf opgebouwd waarbij continu de focus ligt op de behoeften van onze klant, uitmuntende dienstverlening en onze kernwaarden. Allemaal om meer consistente ervaringen en rendement voor onze stakeholders te creëren.’
Inspiratie
De naam Conduent is geïnspireerd op haar expertise in het beheer van transactionele relaties tussen hun klanten en hun afdelingen binnen customer care, transportoplossingen, gezondheidszorg en digitale betalingen. Zowel de naam als de merkidentiteit weerspiegelen de manier waarop Conduent zal werken. Als een verlengstuk van haar klanten, om hen te helpen loyaliteit, retentie en klanttevredenheid te stimuleren.
Uitleg logo
Het vetgedrukte lettertype straalt stabiliteit uit, vult het symbool aan en geeft de dertigjarige geschiedenis waarin bedrijven en overheden ondersteund worden bij hun dagelijkse werkzaamheden weer. De verbinding tussen de "N" en de "T" in het lettertype laat zien dat de kern van het businessmodel van het bedrijf ligt in het verbinden van partijen. De aangesloten letters trekken tevens de aandacht van de lezers naar de unieke uitspraak van de naam.
De drie parallellogrammen die deel uitmaken van het symbool belichamen verschillende ideeën over de nieuwe onderneming.
- Samen vertegenwoordigen zij beweging en behendigheid en geven ze de relatie tussen Conduent, haar klanten en hun eindgebruikers weer.
- Individueel vertegenwoordigen ze de drie belangrijkste Conduent stakeholders: klanten, medewerkers en investeerders.
- De pijl in het midden van het ontwerp straalt uit dat Conduent organisaties vooruit helpt, transformeert en hun relaties verbetert - of dat nu met shoppers, reizigers, patiënten, klanten, werknemers of burgers is.
De oranje kleurstelling is uniek in de wereldwijde servicessector, straalt een natuurlijke energie uit en omlijst de ingesloten pijl.
Fortune 500
Met ongeveer 7 miljard dollar omzet in 2015 en 93.000 werknemers wereldwijd, zal Conduent een Fortune 500 business process services bedrijf zijn met expertise op transactie-intensieve processen, analytics en automatisering. Het gedifferentieerde aanbod van Conduent heeft invloed op het leven van miljoenen mensen, onder wie twee derde van alle verzekerde patiënten in de Verenigde Staten en bijna 9 miljoen mensen die dagelijks via tolsystemen reizen.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing