Xerox onthult nieuwe merkidentiteit Conduent

Xerox onthult nieuwe merkidentiteit Conduent
  • B2b
  • 12 okt 2016 @ 08:14
  • 4658 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Zakelijk

Xerox heeft de wereldwijde merkidentiteit van Conduent Incorporated gelanceerd, het business process services bedrijf dat ontstaat na de separatie van Xerox in twee onafhankelijke bedrijven. ‘Onze merkidentiteit laat de kern van ons bedrijf en de waarde die we creëren voor onze klanten zien’, aldus Ashok Vemuri, CEO van Conduent na de scheiding van Xerox.

Conduent verwacht de separatie van Xerox eind 2016 te voltooien. De transactie is onder andere onder voorbehoud van definitieve goedkeuring door de Raad van Bestuur van Xerox.

Stakeholders
Vermuri vervolgt: ‘Zowel ondernemingen als overheden zijn op zoek naar hoe zij de manier waarop zij omgaan met hun afdelingen en klanten kunnen verbeteren en moderniseren. We hebben daarom een bedrijf opgebouwd waarbij continu de focus ligt op de behoeften van onze klant, uitmuntende dienstverlening en onze kernwaarden. Allemaal om meer consistente ervaringen en rendement voor onze stakeholders te creëren.’

Inspiratie
De naam Conduent is geïnspireerd op haar expertise in het beheer van transactionele relaties tussen hun klanten en hun afdelingen binnen customer care, transportoplossingen, gezondheidszorg en digitale betalingen. Zowel de naam als de merkidentiteit weerspiegelen de manier waarop Conduent zal werken. Als een verlengstuk van haar klanten, om hen te helpen loyaliteit, retentie en klanttevredenheid te stimuleren.

Uitleg logo
Het vetgedrukte lettertype straalt stabiliteit uit, vult het symbool aan en geeft de dertigjarige geschiedenis waarin bedrijven en overheden ondersteund worden bij hun dagelijkse werkzaamheden weer. De verbinding tussen de "N" en de "T" in het lettertype laat zien dat de kern van het businessmodel van het bedrijf ligt in het verbinden van partijen. De aangesloten letters trekken tevens de aandacht van de lezers naar de unieke uitspraak van de naam.

De drie parallellogrammen die deel uitmaken van het symbool belichamen verschillende ideeën over de nieuwe onderneming.

  • Samen vertegenwoordigen zij beweging en behendigheid en geven ze de relatie tussen Conduent, haar klanten en hun eindgebruikers weer.
  • Individueel vertegenwoordigen ze de drie belangrijkste Conduent stakeholders: klanten, medewerkers en investeerders.
  • De pijl in het midden van het ontwerp straalt uit dat Conduent organisaties vooruit helpt, transformeert en hun relaties verbetert - of dat nu met shoppers, reizigers, patiënten, klanten, werknemers of burgers is.

De oranje kleurstelling is uniek in de wereldwijde servicessector, straalt een natuurlijke energie uit en omlijst de ingesloten pijl.

Fortune 500
Met ongeveer 7 miljard dollar omzet in 2015 en 93.000 werknemers wereldwijd, zal Conduent een Fortune 500 business process services bedrijf zijn met expertise op transactie-intensieve processen, analytics en automatisering. Het gedifferentieerde aanbod van Conduent heeft invloed op het leven van miljoenen mensen, onder wie twee derde van alle verzekerde patiënten in de Verenigde Staten en bijna 9 miljoen mensen die dagelijks via tolsystemen reizen. 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken