[Boek] Stevo Akkerman 'Het klopt wel maar het deugt niet'
- B2b
- 11 nov 2016 @ 16:00
- Link
-
Connie Lohuis
Webredacteur Marketingtribune (Content)
StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten - JournalistiekZakelijk
- 11 nov 2016 @ 16:00
- Connie Lohuis
In Het klopt wel, maar het deugt niet vraagt journalist Stevo Akkerman zich af of niet alleen de bankenwereld, maar de hele maatschappij een ‘amoreel universum’ is geworden. Onze samenleving zit vol gevaarlijke prikkels die ertoe leiden dat de persoonlijke moraal van medewerkers wordt opgeofferd aan de doelen van het bedrijf of de organisatie. ‘Dit boek gaat verder waar Dit kan niet waar zijn ophoudt’, stelde Joris Luyendijk tijdens de presentatie van het boek 9 november jongsteleden in De Balie in Amsterdam. Luyendijk kreeg het eerste exemplaar uitgereikt.
Stevo Akkerman sprak met kopstukken en dissidenten uit het bedrijfsleven, het onderwijs en de gezondheidszorg. Het resultaat is een verontrustend boek. Akkerman (1963) is journalist en vaste columnist op pagina 2 van dagblad Trouw, drie dagen per week. Daarnaast schrijft hij ook literaire fictie. Zijn roman Donderdagmiddagdochter werd bekroond met de clo Literaire Juryprijs en de Vlaamse prijs voor het Beste Spirituele Boek. In het voorjaar van 2017 verschijnt zijn nieuwe roman De mooiste dag.
Discussie in De Balie
Tijdens de boekpresentatie in De Balie ging de auteur onder meer in gesprek met Joris Luyendijk, Jos de Blok en Antoinette Dijkhuizen. Jos Blok is bekend van zijn vernieuwende Buurtzorg concept, dat thuiszorg dichtbij de mensen brengt, zonder overbodige regelgeving. Antoinette Dijkhuizen, accountant, stapte een aantal jaar geleden op bij één van de big four. De bedrijfscultuur en het gebrek aan moraliteit stonden haar tegen. Ze startte haar eigen kantoor 4you accountancy, om op een andere – integere - manier haar ‘ambacht’ uit te oefenen. Dijkhuizen werd net als Blok voor het boek van Akkerman geïnterviewd.
Stevo Akkerman, Het klopt wel, maar het deugt niet: De maatschappelijke moraal in het nauw, Lemniscaat, isbn: 9789047708827, €9,95, Pb. 116 pag.
Bekijk hier de vimeo over het debat in De Balie!
-
Connie Lohuis
- Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
- Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
- Website:http://www.strakblauw.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing