Klantenservicekanalen: weet waar je klant de voorkeur aan geeft
- B2b
- 9 nov 2016 @ 11:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekCustomer Journey
- 9 nov 2016 @ 11:00
- Redactie B2B
De manier waarop we leven en werken, digitaliseert steeds meer. Zo ook de manier waarop bedrijven met hun klanten omgaan. Met een stijging van het aantal Digital Natives is het steeds vaker inzetten van digitale kanalen om met klanten te communiceren, voor de hand liggend. Maar geven zijzelf hieraan ook de voorkeur? En hoe communiceer je dan met oudere doelgroepen? Michiel Lely, vice-president practices van Verint, geeft een aantal tips en inzichten.
Digitale Natives: Millenials en Generatie X
Jongere generaties versterken de vraag naar digitale kanalen. Uit het recente onderzoek van Verint onder 24.000 consumenten en duizend bedrijven blijkt echter dat om succesvol te kunnen zijn, digitale klantenservice juist ook een meer persoonlijke ervaring moet bieden. Daarnaast willen deze jonge generaties meer digitale tools, zoals mobiele apps, en online hun account kunnen inzien en beheren. Richt deze dan ook zo volledig mogelijk in en houd de lijntjes kort door bijvoorbeeld een optie toe te voegen om direct met een klantenservicemedewerker te bellen of te appen.
Babyboomers en de Stille Generatie
Waar Millenials en Generatie X meer digitale tools willen, geven babyboomers (met een leeftijd tussen de 51 en 70) en de Stille Generatie (met een leeftijd ouder dan 70) de voorkeur aan de telefoon en dienstverlening in de winkel. Dit geldt voor elke klantenservicesituatie: van het beantwoorden van een simpele vraag tot en met het oriënteren op nieuwe producten. Het is dus belangrijk dat bedrijven niet volledig overschakelen op digitale kanalen, maar juist ook de telefonische klantenservice in stand houden en optimaliseren.
Webinar 15 november
Wil je meer weten over de belangrijkste bevindingen uit ons onderzoek? Of hoe je de klantenservice van jouw organisatie kunt optimaliseren? Schrijf je dan in voor de webinar over het Digital Tipping Point-rapport, die Verint op 15 november organiseert. Dave Capuano, Global Vice-President Integrated Marketing van Verint, en Mary Wardley, Vice-President Enterprise Applications and CRM Software van IDC, geven je graag meer inzicht en handige tips. Inschrijven voor de webinar kan hier.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing