Maxima bezoekt Digitale Werkplaats Google

Maxima bezoekt Digitale Werkplaats Google
  • B2b
  • 23 nov 2016 @ 13:40
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • KennissessieEvenement

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft gisteren een bezoek gebracht aan de Digitale Werkplaats van Google in Enschede. Google introduceerde een jaar geleden in samenwerking met Qredits en diverse gemeenten de Digitale Werkplaats om digitale vaardigheden bij ondernemers te stimuleren. Na een succesvolle aftrap in Eindhoven een jaar geleden en geslaagde edities in Nijmegen, Groningen, Hilversum, Rotterdam, Den Haag en Maastricht kwamen ondernemers deze keer in Enschede bijeen om hun kennis bij te spijkeren.

Koningin Máxima bezocht de Digitale Werkplaats in haar hoedanigheid van lid van het Nederlands Comité voor Ondernemerschap en Financiering. Zij woonde onder meer een workshop bij voor ondernemers over het vergroten van naamsbekendheid en sprak met ondernemers over de kansen van online zaken doen en financiering van groei.

Van mkb naar multinational
Het internet biedt veel kansen voor Nederlandse bedrijven en Google en Qredits willen ondernemers hierbij graag op weg helpen. Zij geloven in de kracht van de ondernemers en de belangrijke rol die zij spelen in de groei van de Nederlandse economie. Vandaag de dag, is het voor elke ondernemer mogelijk wereldwijd zaken te doen door het internet te gebruiken. Zelfs de kleinste ondernemers hebben de kans om aan de andere kant van het land hun klanten te vinden of zelfs multinational te worden.

Bijna 30.000 Nederlanders getraind
Hoewel de Digitale Werkplaats in Nederland begon met bijeenkomsten door het hele land is het programma inmiddels uitgebreid naar online trainingen en een Digitale Werkplaats voor studenten. Google heeft zich een jaar geleden, bij de start van de Digitale Werkplaats, het doel gesteld om in een jaar 30.000 ondernemers te trainen in digital skills. In Nederland hebben tot nu toe 29.183 Nederlanders deelgenomen aan het programma.

Onderzoek
Twintig weken na deelname geeft 79 procent van de deelnemers in onderzoek aan een of meerdere acties te hebben genomen naar aanleiding van de training. Zij hebben met name de inhoud van hun website verbeterd, gebruikgemaakt van web analytics, de website voor mobiel geoptimaliseerd en hun aanwezigheid op social media verbeterd. Ook heeft 63 procent sindsdien meer tijd en 22 procent meer budget besteed aan het leren over internet en online toepassingen. 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken