Oogst eerste Data Studio partner van Google

Oogst eerste Data Studio partner van Google
  • B2b
  • 17 nov 2016 @ 15:00
  • 12353 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketing

Op 16 november heeft Google voor de eerste keer de Data Studio product certificering uitgereikt. Data Studio 360 is het nieuwste onderdeel van de Google Analytics 360 Suite. Met dit nieuwe gratis datavisualisatie- en rapportage programma zijn eenvoudig visueel aantrekkelijke, interactieve dashboards op te stellen. Hiermee gaat Google de concurrentie aan met de gevestigde namen. Online marketing bureau Oogst behoort tot de eerste lichting met Data Studio certificaat.

Voor dit programma zijn Google Partners uitgenodigd om het Data Studio examen af te leggen en twee praktische cases te maken. Martijn Staal en Olaf Veltmeijer hebben namens online marketing bureau Oogst deelgenomen. Op 16 november zijn de deelnemers geïnformeerd over het behalen van de certificering.

On- en offline marketingkanalen
Martijn Staal, ‎senior data & analytics strategist: ‘Data Studio kan met haar visuele rapportages een krachtige aanvulling bieden op bestaande rapportages die bedoeld zijn voor het aansturen van online (en offline) marketingkanalen. Het is daarmee uitermate geschikt voor bijvoorbeeld managementrapportages en kan (deels) als alternatief voor betaalde dashboardtools als Tableau dienen. Google Data Studio faciliteert samenwerken en delen van rapportages op een zeer laagdrempelige manier, wat ons betreft op veel vlakken nog soepeler ten opzichte van gevestigde, alternatieve tools.’

Customer journey
Philip Spaas oprichter en managing partner Oogst : ‘Oogst orkestreert data driven customer journeys voor onze klanten. Daarvoor kiezen we de beste tooling uit om de data waarop we samen met de klant sturen te visualiseren en te interpreteren. Het opleiden en trainen van onze specialisten is een belangrijk deel van ons succes.'

Onderdeel van Oxyma
Sinds april 2016 maakt Oogst deel uit van de Oxyma Groep. Oxyma is sinds 2000 gespecialiseerd in het creëren van klantinzicht, het managen van klantprocessen en het uitvoeren van 1-op-1 klantinteracties via online en offline kanalen. Naast Oogst en Oxyma zelf maken ook mobile agency aFrogleap en Social creatief- en strategiebureau Your Social deel uit van de groep.

 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Meest gelezen


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken