Oogst eerste Data Studio partner van Google
- B2b
- 17 nov 2016 @ 15:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Marketing
- 17 nov 2016 @ 15:00
- Redactie B2B
Op 16 november heeft Google voor de eerste keer de Data Studio product certificering uitgereikt. Data Studio 360 is het nieuwste onderdeel van de Google Analytics 360 Suite. Met dit nieuwe gratis datavisualisatie- en rapportage programma zijn eenvoudig visueel aantrekkelijke, interactieve dashboards op te stellen. Hiermee gaat Google de concurrentie aan met de gevestigde namen. Online marketing bureau Oogst behoort tot de eerste lichting met Data Studio certificaat.
Voor dit programma zijn Google Partners uitgenodigd om het Data Studio examen af te leggen en twee praktische cases te maken. Martijn Staal en Olaf Veltmeijer hebben namens online marketing bureau Oogst deelgenomen. Op 16 november zijn de deelnemers geïnformeerd over het behalen van de certificering.
On- en offline marketingkanalen
Martijn Staal, senior data & analytics strategist: ‘Data Studio kan met haar visuele rapportages een krachtige aanvulling bieden op bestaande rapportages die bedoeld zijn voor het aansturen van online (en offline) marketingkanalen. Het is daarmee uitermate geschikt voor bijvoorbeeld managementrapportages en kan (deels) als alternatief voor betaalde dashboardtools als Tableau dienen. Google Data Studio faciliteert samenwerken en delen van rapportages op een zeer laagdrempelige manier, wat ons betreft op veel vlakken nog soepeler ten opzichte van gevestigde, alternatieve tools.’
Customer journey
Philip Spaas oprichter en managing partner Oogst : ‘Oogst orkestreert data driven customer journeys voor onze klanten. Daarvoor kiezen we de beste tooling uit om de data waarop we samen met de klant sturen te visualiseren en te interpreteren. Het opleiden en trainen van onze specialisten is een belangrijk deel van ons succes.'
Onderdeel van Oxyma
Sinds april 2016 maakt Oogst deel uit van de Oxyma Groep. Oxyma is sinds 2000 gespecialiseerd in het creëren van klantinzicht, het managen van klantprocessen en het uitvoeren van 1-op-1 klantinteracties via online en offline kanalen. Naast Oogst en Oxyma zelf maken ook mobile agency aFrogleap en Social creatief- en strategiebureau Your Social deel uit van de groep.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing