Sizo opent Belgische b2b markt

- B2b
- 16 nov 2016 @ 12:00
- 13316 x gelezen
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Big dataZakelijkIntroductie
- 16 nov 2016 @ 12:00
- 13316 x gelezen
- Redactie B2B
Marketing intelligence dienstverlener Sizo heeft een Belgische bedrijven database gelanceerd. Sizo speelt hiermee in op de toenemende behoefte aan kwalitatief goede Belgische data. De database bestaat uit ruim 1,2 miljoen bedrijven, met uiteenlopende kenmerken en is daarmee volledig marktdekkend.
Sizo ondersteunt met haar advies, inzichten, methodieken en tools al 15 jaar de marktbewerking van de top 250 b2b bedrijven. Met als doelstelling om meer rendement te laten halen uit marktbewerking. Pieter Hallewas, commercieel directeur van Sizo: ‘De wereld van data stopt niet bij de grenzen van ons land, wij zien -meer en meer- een behoefte om best practices grensoverschrijdend toe te passen. En daar willen wij graag bij helpen. Bovendien zagen wij in de Belgische markt een grote witte vlek, waar het gaat om het gestructureerd aanbieden van data en inzichten in de zakelijke markt. Sizo vult deze witte vlek nu in.’
Buurlanden maar toch verschillend
Hoewel Nederland en België buurlanden zijn, zijn de landen op het gebied van bedrijvenregistratie wezenlijk anders ingericht. In België is bijvoorbeeld wel een soortgelijke instelling als de KvK, maar de registraties die hier vastgelegd worden zijn in de originele vorm niet goed toepasbaar voor marketingdoeleinden. Om de Belgische data eenvoudiger toepasbaar te maken heeft Sizo een aantal unieke ontwikkelingen doorgevoerd. Zo heeft Sizo de concernverbindingen tussen organisaties in kaart gebracht en eenduidige classificaties gemaakt voor branche en aantal medewerkers. Bij Sizo komen zes datastromen samen tot een unieke view op deze markt. Hallewas: ‘Dit stelt onze klanten in staat de markt maximaal inzichtelijk te krijgen en zeer gericht te bewerken.’
Europa
Naast analyses, selecties en dataleveringen vanuit de Belgische database zal de data ook beschikbaar worden gesteld in de selectie- en analysetools van Sizo. Hallewas: ‘En ook na deze lancering zitten onze ontwikkelaars niet stil. Sizo verzamelt data over geheel Europa.’ Simon Zomerdijk, algemeen directeur van Sizo: ‘De databases die wij per land opbouwen zullen gefaseerd en op basis van behoeftes van onze klanten verder ontwikkeld en opengesteld worden.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Leaseweb Global benoemt Ronald... 30-06-2022
- Gratis lees- en doeboeken voor... 30-06-2022
- onderzoek Helft Gen Z bereid meer te... 27-06-2022
- Zendesk voor ruim 10 miljard dollar... 27-06-2022
- Patrick Kuijsters directeur Brand,... 27-06-2022
- Monitor Consumentengedrag:... 24-06-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference