Sizo opent Belgische b2b markt

Sizo opent Belgische b2b markt
  • B2b
  • 16 nov 2016 @ 12:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Big dataZakelijkIntroductie

Marketing intelligence dienstverlener Sizo heeft een Belgische bedrijven database gelanceerd. Sizo speelt hiermee in op de toenemende behoefte aan kwalitatief goede Belgische data. De database bestaat uit ruim 1,2 miljoen bedrijven, met uiteenlopende kenmerken en is daarmee volledig marktdekkend.

Sizo ondersteunt met haar advies, inzichten, methodieken en tools al 15 jaar de marktbewerking van de top 250  b2b bedrijven. Met als doelstelling om meer rendement te laten halen uit marktbewerking. Pieter Hallewas, commercieel directeur van Sizo: ‘De wereld van data stopt niet bij de grenzen van ons land, wij zien -meer en meer- een behoefte om best practices grensoverschrijdend toe te passen. En daar willen wij graag bij helpen. Bovendien zagen wij in de Belgische markt een grote witte vlek, waar het gaat om het gestructureerd aanbieden van data en inzichten in de zakelijke markt. Sizo vult deze witte vlek nu in.’

Buurlanden maar toch verschillend
Hoewel Nederland en België buurlanden zijn, zijn de landen op het gebied van bedrijvenregistratie wezenlijk anders ingericht. In België is bijvoorbeeld wel een soortgelijke instelling als de KvK, maar de registraties die hier vastgelegd worden zijn in de originele vorm  niet goed  toepasbaar voor marketingdoeleinden. Om de Belgische data eenvoudiger toepasbaar te maken heeft Sizo een aantal unieke ontwikkelingen doorgevoerd. Zo heeft Sizo de concernverbindingen tussen organisaties in kaart gebracht  en eenduidige classificaties gemaakt voor branche en aantal medewerkers. Bij Sizo komen zes datastromen samen tot een unieke view op deze markt. Hallewas: ‘Dit stelt onze klanten in staat de markt maximaal inzichtelijk te krijgen en zeer gericht te bewerken.’

Europa
Naast analyses, selecties en dataleveringen vanuit de Belgische database zal de data ook beschikbaar worden gesteld in de selectie- en analysetools van Sizo. Hallewas: ‘En ook na deze lancering zitten onze  ontwikkelaars niet stil. Sizo verzamelt data over geheel Europa.’ Simon Zomerdijk, algemeen directeur van Sizo: ‘De databases die wij per land opbouwen zullen gefaseerd en op basis van behoeftes van onze klanten verder ontwikkeld en opengesteld worden.’

 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken