Sizo opent Belgische b2b markt
- B2b
- 16 nov 2016 @ 12:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Big dataZakelijkIntroductie
- 16 nov 2016 @ 12:00
- Redactie B2B
Marketing intelligence dienstverlener Sizo heeft een Belgische bedrijven database gelanceerd. Sizo speelt hiermee in op de toenemende behoefte aan kwalitatief goede Belgische data. De database bestaat uit ruim 1,2 miljoen bedrijven, met uiteenlopende kenmerken en is daarmee volledig marktdekkend.
Sizo ondersteunt met haar advies, inzichten, methodieken en tools al 15 jaar de marktbewerking van de top 250 b2b bedrijven. Met als doelstelling om meer rendement te laten halen uit marktbewerking. Pieter Hallewas, commercieel directeur van Sizo: ‘De wereld van data stopt niet bij de grenzen van ons land, wij zien -meer en meer- een behoefte om best practices grensoverschrijdend toe te passen. En daar willen wij graag bij helpen. Bovendien zagen wij in de Belgische markt een grote witte vlek, waar het gaat om het gestructureerd aanbieden van data en inzichten in de zakelijke markt. Sizo vult deze witte vlek nu in.’
Buurlanden maar toch verschillend
Hoewel Nederland en België buurlanden zijn, zijn de landen op het gebied van bedrijvenregistratie wezenlijk anders ingericht. In België is bijvoorbeeld wel een soortgelijke instelling als de KvK, maar de registraties die hier vastgelegd worden zijn in de originele vorm niet goed toepasbaar voor marketingdoeleinden. Om de Belgische data eenvoudiger toepasbaar te maken heeft Sizo een aantal unieke ontwikkelingen doorgevoerd. Zo heeft Sizo de concernverbindingen tussen organisaties in kaart gebracht en eenduidige classificaties gemaakt voor branche en aantal medewerkers. Bij Sizo komen zes datastromen samen tot een unieke view op deze markt. Hallewas: ‘Dit stelt onze klanten in staat de markt maximaal inzichtelijk te krijgen en zeer gericht te bewerken.’
Europa
Naast analyses, selecties en dataleveringen vanuit de Belgische database zal de data ook beschikbaar worden gesteld in de selectie- en analysetools van Sizo. Hallewas: ‘En ook na deze lancering zitten onze ontwikkelaars niet stil. Sizo verzamelt data over geheel Europa.’ Simon Zomerdijk, algemeen directeur van Sizo: ‘De databases die wij per land opbouwen zullen gefaseerd en op basis van behoeftes van onze klanten verder ontwikkeld en opengesteld worden.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing