Superscanner introduceert Insights voor retailers en fabrikanten

Superscanner introduceert Insights voor retailers en fabrikanten
  • B2b
  • 30 nov 2016 @ 14:52
  • 15463 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • IntroductieZakelijkMerken

Na de start van het consumentenplatform in april van dit jaar, lanceert Superscanner nu het platform Insights. Met Superscanner Insights richt het bedrijf zich op retailers en fabrikanten die op zoek zijn naar real time prijs- en productinformatie. ‘We hebben in de afgelopen periode flink geïnvesteerd in de ontwikkeling van de dashboards en het toevoegen van supermarkten en drogisterijen’, aldus oprichter Alwin van der Velden.

Van der Velden vervolgt: ‘Onze kracht zit hem met name in de omgang met grote hoeveelheden data. Met Insights maken we dit nu beschikbaar voor pricing en category specialisten bij retailers en fabrikanten, aldus oprichter Alwin van der Velden. Op dit moment monitoren we op dagelijkse basis meer dan 100.000 producten bij tien retailers. Dat levert prijsdata op van zowel eigen assortiment als dat van concurrenten.’

Marktaandeel fabrikanten
Naast prijsdata geeft Superscanner Insights ook inzicht in het online marktaandeel van fabrikanten. ‘Dus hoe zichtbaar is jouw merk in de voor jou relevante categorieën op de website van de retailers? En kom je als cola merk wel goed naar boven als men binnen de retailer website zoekt op ‘cola’? Nu het spel zich steeds meer gaat verplaatsen van de offline winkelschappen naar de websites van de retailers is deze informatie essentieel om voorop te lopen’,  aldus Van der Velden.

Consumentenplatform
Het consumentenplatform van Superscanner groeit nog steeds door. ‘We naderen inmiddels de 60.000 bezoekers per maand en groeien maandelijks met gemiddeld 15 procent. We zijn blij met het feit dat steeds meer consumenten ons platform gebruiken om te besparen op hun boodschappen. In de toekomst zijn we van plan om de inzichten van het consumentenplatform te verwerken in Superscanner Insights. Denk hierbij aan het aandeel van fabrikanten in favorietenlijstjes’, zo besluit Van der Velden.

Om retailers en fabrikanten kennis te laten maken met het Insights platform biedt Superscanner 14 dagen vrijblijvend gratis toegang tot het platform. 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken