Superscanner introduceert Insights voor retailers en fabrikanten
- B2b
- 30 nov 2016 @ 14:52
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - IntroductieZakelijkMerken
- 30 nov 2016 @ 14:52
- Redactie B2B
Na de start van het consumentenplatform in april van dit jaar, lanceert Superscanner nu het platform Insights. Met Superscanner Insights richt het bedrijf zich op retailers en fabrikanten die op zoek zijn naar real time prijs- en productinformatie. ‘We hebben in de afgelopen periode flink geïnvesteerd in de ontwikkeling van de dashboards en het toevoegen van supermarkten en drogisterijen’, aldus oprichter Alwin van der Velden.
Van der Velden vervolgt: ‘Onze kracht zit hem met name in de omgang met grote hoeveelheden data. Met Insights maken we dit nu beschikbaar voor pricing en category specialisten bij retailers en fabrikanten, aldus oprichter Alwin van der Velden. Op dit moment monitoren we op dagelijkse basis meer dan 100.000 producten bij tien retailers. Dat levert prijsdata op van zowel eigen assortiment als dat van concurrenten.’
Marktaandeel fabrikanten
Naast prijsdata geeft Superscanner Insights ook inzicht in het online marktaandeel van fabrikanten. ‘Dus hoe zichtbaar is jouw merk in de voor jou relevante categorieën op de website van de retailers? En kom je als cola merk wel goed naar boven als men binnen de retailer website zoekt op ‘cola’? Nu het spel zich steeds meer gaat verplaatsen van de offline winkelschappen naar de websites van de retailers is deze informatie essentieel om voorop te lopen’, aldus Van der Velden.
Consumentenplatform
Het consumentenplatform van Superscanner groeit nog steeds door. ‘We naderen inmiddels de 60.000 bezoekers per maand en groeien maandelijks met gemiddeld 15 procent. We zijn blij met het feit dat steeds meer consumenten ons platform gebruiken om te besparen op hun boodschappen. In de toekomst zijn we van plan om de inzichten van het consumentenplatform te verwerken in Superscanner Insights. Denk hierbij aan het aandeel van fabrikanten in favorietenlijstjes’, zo besluit Van der Velden.
Om retailers en fabrikanten kennis te laten maken met het Insights platform biedt Superscanner 14 dagen vrijblijvend gratis toegang tot het platform.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing