Bob van Velsen van Meltwater: 'PVV grootste partij op basis van online aanwezigheid'
- B2b
- 22 dec 2016 @ 10:54
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - PolitiekOnderzoek
- 22 dec 2016 @ 10:54
- Redactie B2B
Op basis van online aanwezigheid op social media behaalt de PVV 44 zetels. Dit blijkt uit de Meltwater Verkiezingsmonitor. Meltwater lanceert in aanloop naar de verkiezingen van 15 maart 2017 de Verkiezingsmonitor. Bob van Velsen, managing director bij Meltwater: ‘Tijdens de verkiezingen in de Verenigde Staten en het Brexit-referendum is gebleken hoe ontzettend moeilijk het is om inzicht te vergaren in wat er daadwerkelijk speelt in de samenleving. De Verkiezingsmonitor ondervangt dit probleem: door inzicht te bieden in wat er online speelt, ontstaat een realistischer beeld.
De Verkiezingmonitor biedt inzicht in de share of voice en het sentiment van de berichten op (social) media als Facebook, Twitter en Instagram. Van Velsen: ‘We leven in een data driven society. Het maatschappelijk debat speelt zicht grotendeels online af. Met de Verkiezingsmonitor gaan we de beschikbare data monitoren en analyseren om inzichten te vergaren. Aan de uitkomsten van de analyse van de share of voice en het sentiment kunnen geen harde conclusies over de uitslag worden verbonden, maar het biedt wel een betere indicatie dan peilingen.’
Groen Links en D66
De eerste meting vond een week geleden plaats. Toen scoorde de PVV nog bijna 50 zetels, terwijl ook regeringspartijen PvdA en VVD beter scoorden dan in de klassieke peilingen. Uit de tweede analyse blijkt dat de PVV op basis van de online aanwezigheid drie zetels inlevert ten opzichte van vorige week. GroenLinks wint een zetel. Daler is D66. De partij van voorman Alexander Pechtold stond vorige week op 17 zetels, maar moet er nu drie inleveren.
Online analyse
Meltwater monitort en analyseert online data. Met de nieuwste technologie filtert Meltwater de gegevens van miljarden openbare digitale bronnen. Dankzij realtime analyse zijn klanten beter en sneller in staat goed geïnformeerde beslissingen te nemen die groei en ontwikkeling stimuleren.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing