Internetbureaus Tirato en QForma fuseren tot NoBears
- B2b
- 28 dec 2016 @ 11:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - MarketingZakelijk
- 28 dec 2016 @ 11:00
- Redactie B2B
Het uit Oisterwijk afkomstige bureau QForma en het internetbureau Tirato uit Heusden fuseren. Ze gaan gezamenlijk verder onder de naam NoBears welke plaatsneemt in de services tak van Dutch Concept Group waar Tirato reeds onderdeel van was.
De fusie loopt op de achtergrond al enkele maanden, zo verhuisde het Oisterwijkse bureau QForma - van oprichters Koen van Loon en Rob Smulders - in November al naar Heusden en bediende de bedrijven al gezamenlijke klanten. Het nieuwe bureau NoBears heeft een omvang van een 20 tal digitaal talenten die zich richten op concept, design en development van webapplicaties. Het bedrijf NoBears zal zich in de nieuwe formatie met name gaan richten op bedrijven die digitaal willen innoveren en hier flinke groei stappen in willen zetten. Bijvoorbeeld door samen nieuwe online business modellen te bedenken en te toetsen in de markt. Door ondernemend met klanten grote slagen te maken creëren we hechte partnerships voor de toekomst.
HelloBo
De online marketingactiviteiten van QForma worden ondergebracht in internetmarketingbureau HelloBo, welke pas begin 2016 door Dutch Concept Group en ondernemer Rens van Geel werd opgericht. Het bedrijf had een vliegende start doordat het voor Zoover een socialmedia campagne mocht opzetten en vervolgens een vooraanstaande rol kreeg bij de internetmarketing activiteiten rond de Fatboy Lamzac lancering.
Dutch Concept Group
De innovatieve focus van het bedrijf NoBears ligt in lijn met die van Dutch Concept Group, welke door Dustin Karelse in 2009 naast zijn internetbureau Tirato is opgericht. Zo wilde Karelse naast het werken voor mooie merken ook eigen online startups ontwikkelen en lanceren, hier werd Dutch Concept Group op ingericht met Tirato als service provider.
Investering
De eerste startup van Dutch Concept Group was VeilingActies waar Sanoma Ventures in investeerde en later werd verkocht aan TelSell. Hierna investeerde het bedrijf in een SaaS applicatie voor interactieve video genaamd IvoryStudio en Kilometerregistratie App EasyRit met ruim 20.000 gebruikers. Begin 2016 voegde Hans Kersten zich naast Dustin Karelse toe tot de directie van Dutch Concept Group. Beide heren geven aan dat er in 2017 een aantal hele mooie deelnemingen bijkomen en dat hier op de achtergrond al aan wordt gewerkt.
Op de foto: v.l.n.r. Koen van Loon, Hans Kersten, Rob Smulders en Dustin Karelse
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing