[Interview] CEO Emiel Putman: CRM Partners Group neemt brightOne over
- B2b
- 13 dec 2016 @ 11:00
- Link
-
Wout Maas
redacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - InterviewZakelijk
- 13 dec 2016 @ 11:00
- Wout Maas
CRM Partners Group, eigenaar van CRM Partners BV in Nederland en CRM Partners AG in Duitsland, heeft brightONE IT Services BV overgenomen. brightONE, gevestigd in Amersfoort, is specialist in Customer Service. Met de overname zet CRM Partners een belangrijke stap in het realiseren van haar doelstelling om de Europese marktleider te worden op het gebied van Customer Engagement. We stellen Emile Putman, oprichter en CEO van CRM Partners enkele vragen.
BrightONE is gevestigd in Amersfoort en CRM Partners in Barneveld. Blijven beide kantoren geopend of komen de nieuwe collega’s van brightONE naar Barneveld?
‘De organisaties CRM Partners BV en CRM Partners Customer Service BV zullen als afzonderlijke Business Units bestaan als onderdeel van de CRM Partners Groep en blijven ook actief op de twee locaties. Met de 50 medewerkers van brightONE komt het totaal aantal medewerkers van de CRM Partners Group uit op 180.
Behouden alle werknemers van brightONE hun baan?
‘Ja.'
Blijft de naam brightONE bestaan?
‘Vanaf het moment van de overname gaat brightONE verder onder de entiteit CRM Partners Customer Service BV. Alle onderdelen zijn in de markt herkenbaar aan de merknaam van CRM Partners.’
Welke expertise voegt brightONE concreet toe aan CRM Partners? Wordt de overname ook in de marketing gecommuniceerd, zo ja op welke manier?
‘Alles wat wij doen is erop gericht om klanten geliefd te maken bij hun klanten. Door het inzetten van de juiste technologie én het creëren van de juiste mindset helpen wij organisaties om customer engagement companies te worden. Customer service en online interacties zijn daarbij van toenemend belang. brightONE biedt deze expertise, waar veel klanten om vragen. brightONE positioneert zich als regisseur voor betere klantenservice. brightONE ontwerpt klantcontactstrategieën, richt die efficiënt in en gaat continu na op welke gebieden het engagement met klanten van organingrijke stap in het realiseren van onze doelstelling om de Europese marktleider te worden osaties kan verbeteren. Door deze expertise toe te voegen aan ons portfolio zetten wij een belap het gebied van Customer Engagement. Toen de kans zich voordeed om dit mooie bedrijf in de CRM Partners-familie op te nemen, hebben we geen moment geaarzeld.’
Er wordt gesproken over de ‘CRM-familie’. Ik ken deze uitdrukking in zakelijk verband alleen van de TROS, De grootste familie van Nederland. Waarin schuilt het familiare karakter van CRM Partners? En zijn de bedrijfsculturen van brightONE en CRM Partners wel compatibel?
'In beide organisaties staat bevlogenheid centraal. Dit is ook geborgd in een speciaal persoonlijk ontwikkelingsprogramma. Dit meerjarige ontwikkelplan is bedoeld voor iedereen binnen de organisatie. Daarnaast hebben wij allemaal een enorme wil om samen te werken. Niet alleen met collega’s, maar ook met klanten en partners. Het familiaire komt ook tot uiting wat betreft de betrokkenheid bij elkaar. Zo vieren wij altijd kersfeesten met partners en worden kerstkaarten persoonlijk geschreven door directie en management. Het zit ‘m vaak in de kleine dingen.'
Wat zijn de doelstellingen voor de komende twee jaar?
‘Het is de ambitie om dé customer engagement company van Europa te worden. De overname van brightONE is daarin een mooie stap. Steeds meer organisaties zien in dat de kwaliteit van hun customer service een onderscheidende klantervaring oplevert en daarmee een significante bijdrage levert aan Customer Engagement.’
Reactie brightONE
Tot slot nog een reactie van Oedse de Boer, managing director van brightOne: ‘In de periode waarin we CRM Partners hebben leren kennen, werd ons duidelijk dat we dezelfde taal spreken als het gaat om klantrelaties en het toevoegen van waarde aan klantcontacten. Door onze expertise te bundelen kunnen we de service voor klanten steeds makkelijker maken. Dit draagt bij aan het steeds plezieriger maken van de samenleving. Ik ben er dan ook van overtuigd dat wij als onderdeel van de CRM Partners Group een mooie toekomst tegemoet gaan.’
Tot de overname was brightONE IT Services BV in handen van de in München gevestigde investeringsmaatschappij Aurelius Group. Het Amersfoortse bedrijf zal op korte termijn als derde business unit van CRM Partners Group verder gaan onder de naam CRM Partners Customer Service BV. Er worden geen wijzigingen doorgevoerd in directie en management. De drie business units samen leveren producten en diensten in de agri, finance, members en telco markt. De totale omzet van CRM Partners Group bedraagt 25 miljoen euro.
-
Wout Maas
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing