Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid
- B2b
- 9 dec 2016 @ 11:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Onderzoek
- 9 dec 2016 @ 11:00
- Redactie B2B
Het hanteren van een sterk vitaliteitsbeleid blijkt voor organisaties wereldwijd een grote uitdaging. 67 procent van de werkgevers wereldwijd vindt dat hun organisatie geen solide beleid heeft. Dat terwijl 74 procent aangeeft een vitaliteitsbeleid wel een belangrijk onderdeel te vinden van hun aantrekkelijkheid voor werknemers.
Dit draagt bij aan de werving en het behoud van personeel. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoeksrapport ‘Working Well: A Global Survey of Workforce Wellbeing Strategies’ van Xerox HR Services.
Moreel werknemers
Ondanks dat het merendeel van de organisaties aangeeft geen sterk beleid te hanteren, zien drie op de vier bedrijven wel dat genomen initiatieven op het vlak van arbeidsvitaliteit een bijdrage hebben geleverd aan de betrokkenheid en het moreel van werknemers. Maar ook aan het beeld van de organisatie, het algehele welzijn van medewerkers en de arbeidsprestaties en productiviteit van het personeel.
Motivatie
Piet-Jan Van Gerwen, vice president human capital services (HCS) EMEA van Xerox: ‘Vitale organisaties zijn aantrekkelijke werkgevers. Medewerkers krijgen voldoende ontwikkelmogelijkheden, zijn productiever en gemotiveerder. Het is een zorgelijke kwestie dat een ruime meerderheid vindt dat hun organisatie nog geen sterk beleid voert. Organisaties kunnen immers veel winst behalen door een vitaliteitsprogramma op te zetten of het bestaande beleid slimmer in te richten. Denk aan het reduceren van ziekteverzuim, het vergroten van de betrokkenheid op de werkvloer en het behouden van het personeel.’
Onderzoek
Xerox HR Services helpt werkgevers met het verbeteren van hun HR-programma’s door hen te voorzien van advies, technologie en administratieve diensten zodat werknemers programma’s voor gezondheid, personal finance en loopbaanontwikkeling effectiever kunnen beheren. In het kader van het onderzoek ‘Working Well: A Global Survey of Workforce Wellbeing Strategies’ verzamelde Xerox HR Services gegevens van 428 organisaties in 33 landen. Deze hadden betrekking op diverse wereldwijde vitaliteitsvraagstukken, zoals de bedrijfsstrategie en –doelstellingen, het financieel welzijn, de communicatie, de bedrijfscultuur en de effectiviteit van vitaliteitsprogramma’s. Het onderzoek werd in augustus 2016 afgerond.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing