Zamro kiest voor b2b-e-commerceplatform Intershop
- B2b
- 14 dec 2016 @ 15:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - E-commerce
- 14 dec 2016 @ 15:00
- Redactie B2B
Intershop Communications AG aanbieder van innovatieve omnichannel-commerce-oplossingen, heeft een ambitieuze b2b-klant uit Nederland online gebracht. Zamro, onderdeel van Eriks Group, heeft voor Intershop gekozen om hun b2b-e-commerceplatform te implementeren, op basis van de Intershop Commerce Suite die onder meer het Intershop-orderbeheersysteem omvat.
Zamro is een dynamisch e-commercebedrijf dat in februari 2016 is opgericht, grootse ambities heeft voor crossborder groei en zich richt op het snel veranderende gedrag van de technische b2b-koper. Met een uitgebreid assortiment van meer dan 500.000 industriële componenten richt het online aanbod van de start-up zich op een one-stop-shop-aanbod dat met name gericht is op klanten uit het mkb. Zamro streeft ernaar deze doelgroep een eenvoudige manier van bestellen te bieden. Dit is binnen deze branche nog niet vanzelfsprekend. De belangrijkste focus ligt op een perfect inzicht in de klant ten behoeve van een uitstekende klantervaring, uitgebreide productinformatie en een snelle, betrouwbare levering van de bestellingen. In tegenstelling tot wat binnen de zakelijke sector veelal gebruikelijk is, zijn de catalogi, producten en prijzen in de winkel volledig transparant. Bezoekers krijgen toegang zonder voorafgaande registratie.
B2b focus
Roelof Swiers, country manager Benelux bij Intershop: ‘Wij zijn er zeer verheugd over dat Zamro na een intensieve concurrentieanalyse heeft gekozen voor Intershop. Dit succes weerspiegelt Intershops b2b focus en bevestigt opnieuw dat onze b2b-omnichannel-commerce-oplossing zeer aantrekkelijk is voor ambitieuze middelgrote bedrijven die gericht zijn op grensoverschrijdende groei.’ Floris Jan Cuypers, oprichter en algemeen directeur van Zamro, voegde hieraan toe: ‘Als innovatief, snel groeiend bedrijf beschikken wij met Intershop over een ervaren partner die onze ambitieuze b2b-e-commercestrategie ondersteunt. Het platform voldoet aan onze eisen voor een innovatieve en tegelijkertijd voordelige oplossing, die voldoende flexibel en schaalbaar is om onze groeiplannen te kunnen realiseren. Wij zijn daarnaast zeer te spreken over de korte duur van het project die een snelle marktlancering waarborgt.’
Publieke cloud
Zamro heeft een geavanceerde commerce-architectuur ontwikkeld, die in de publieke cloud door Carrenza wordt gehost. Het orderbeheersysteem van Intershop is in deze architectuur geïntegreerd, zodat nieuwe leveranciers en (internationale) magazijnen snel in het systeem kunnen worden opgenomen. Het b2b-platform, dat een b2c-ervaring biedt, is essentieel voor de realisering van de internationale groei-ambities en is aanvankelijk in Nederland en België live gegaan.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing