CoolProfs lanceert 'Strategie 2019' en nieuwe huisstijl

- B2b
- 14 feb 2017 @ 15:30
- 44335 x gelezen
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - IntroductieZakelijk
- 14 feb 2017 @ 15:30
- 44335 x gelezen
- Redactie B2B
IT-dienstverlener CoolProfs presenteert zijn nieuwe bedrijfsstrategie en huisstijl. ‘We helpen onze klanten dagelijks bij hun transformatie naar een digitale bedrijfsvoering. Nu is het tijd om onze eigen toekomststrategie te formuleren en uit te dragen’, aldus CoolProfs-directeur Eric ten Harkel.
CoolProfs bouwt sinds zijn oprichting in 2000 innovatieve maatwerk IT-oplossingen. In de zomer van 2016 startte de dienstverlener met het herdefiniëren van zijn bedrijfsstrategie. In een traject van enkele maanden, waarbij creatieve en reflectieve input van medewerkers, MT-leden, klanten en partners centraal stond, formuleerde CoolProfs zijn nieuwe bedrijfsstrategie en kreeg de nieuwe huisstijl vorm.
Rebranding en bedrijfsindentiteit
Vorige week presenteerde CoolProfs zijn rebranding en bedrijfsidentiteit. CoolProfs’ Strategie 2019 kent de volgende speerpunten:
- Nog meer focus op dienstverlening. Als ontwikkelaar van unieke, bedrijfskritische systemen lag dienstverlening al verankerd in de kernwaarden van CoolProfs. Dit wordt de komende jaren verder uitgebouwd waarbij zo’n 60% van de tijd en inspanning aan bouwen wordt besteed, en de overige 40% aan vergaande dienstverlening, zoals meedenken over softwareportfolio, en verantwoording dragen voor het IT-bouwtraject en -architectuur.
- Versterken modelgedreven ontwikkeling. Sinds de start houdt CoolProfs zich al bezig met Modelgedreven Applicatie-ontwikkeling. Eerst met ontwikkelplatform CA Gen en nu al jaren als de grootste OutSystems partner. Deze trend wordt doorgezet en versterkt.
- Nieuwe samenwerkingen. Door met specialistische aanbieders te werken zal de kwaliteit van CoolProfs’ dienstverlening naar een hoger niveau worden getild. Hierdoor komt er meer focus te liggen op gebruiksgemak (UX), en gebeurt het testen van de software voortaan modelgedreven en in verre mate geautomatiseerd. Het Rapid Application Delivery (RAD) platform van OutSystems leent zich uitstekend voor deze geavanceerde technologieën.
Kernwaarden in nieuwe huisstijl
Aansluitend op Strategie 2019 heeft CoolProfs een volledige rebranding doorgevoerd. Daarbij zijn het logo, de huisstijl en de pay-off geherformuleerd. ‘Belangrijk is dat de kernwaarden van ons bedrijf vertegenwoordigd zijn: persoonlijk, plezier, betrokken, assertief en creatief. Je ziet in het nieuwe logo de 3-eenheid van zakendoen, focus op mensen, en liefde voor techniek mooi verbeeld. De punt staat voor daadkracht’, legt Ten Harkel uit. De nieuwe pay-off vat de bedrijfskwaliteiten kernachtig samen: rapid; development; partner.
Ten Harkel: ‘Ik ben erg te spreken over onze nieuwe uitstraling. Met Strategie 2019 helpen we onze klanten zelfverzekerd naar 2019 en verder.’ Het bedrijf, gevestigd in Oude Wetering, werkt voor organisaties als ING, Gemeente Den Haag, ABN Amro, Wasco, RET, Samskip en WoningNet.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Leaseweb Global benoemt Ronald... 30-06-2022
- Gratis lees- en doeboeken voor... 30-06-2022
- onderzoek Helft Gen Z bereid meer te... 27-06-2022
- Zendesk voor ruim 10 miljard dollar... 27-06-2022
- Patrick Kuijsters directeur Brand,... 27-06-2022
- Monitor Consumentengedrag:... 24-06-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference