Frans wijnhuis Maisons et Domaines Henriot kiest Infor M3

Frans wijnhuis Maisons et Domaines Henriot kiest Infor M3
  • B2b
  • 7 feb 2017 @ 13:23
  • Link
  • Connie Lohuis
    Connie Lohuis

    Webredacteur Marketingtribune (Content)
    StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • Zakelijk

Infor, leverancier van branchespecifieke bedrijfsapplicaties die geschikt zijn voor de cloud, kondigt aan dat de Maisons et Domaines Henriot Group (voorheen bekend als 'LA VIGIE') gekozen heeft voor Infor M3 als zijn ERP (enterprise resource planning) oplossing. Het wijnhuis is gespecialiseerd in de productie en distributie van wijnen: Champagne, Bourgogne, Beaune, Chablis en Fleurie, en likeuren (waaronder merken als Champagne Henriot, Bouchard Père et Fils, William Fèvre, Château de Poncié en Lejay-Lagoute).

Het project werd geïnitieerd in 2015 toen een nieuw managementteam verantwoordelijk werd voor het ontwerpen en inzetten van diverse tools waarmee de verschillende merken moesten worden verenigd, de processen gestroomlijnd en de prestaties geoptimaliseerd. Eind 2015 startte het selectieproject met zes softwareleveranciers.

Ondersteuning transformatie
Sandrine Lesnik, CIO van Maisons et Domaines Henriot, is verantwoordelijk voor het project en licht toe: ‘Er was een onmiddellijke behoefte aan één management platform om de transformatie van de Group te ondersteunen. Met verschillende systemen en meer dan 40 bedrijfsapplicaties kozen we ervoor om ons te richten op een standaardoplossing die al onze functies en wensen kon integreren, in plaats van een specifieke bedrijfsapplicatie stap voor stap te ontwikkelen.’

Bedrijfsprocessen
Lesnik vervolgt: ‘De mogelijkheden van Infor M3 om onze belangrijke bedrijfsprocessen standaard te ondersteunen, en de voortdurende inzet van Infor en haar partner Helant om brede bedrijfsfunctionaliteiten te integreren waren de belangrijkste redenen voor onze keuze. Daarnaast werden we verleid door de mooie grafische gebruikersinterface van Infor M3 en de inzet van de teams om aan onze specifieke wensen en eisen tegemoet te komen, met name op het gebied van CRM.’

Implementatie
De implementatie van Infor M3 vindt stapsgewijs plaats en de go live zal naar verwachting aan het begin van 2018 zijn. Sandrine Lesnik concludeert: ‘Dankzij de nieuwe organisatiestructuur op managementniveau zou dit project door vele andere initiatieven opgevolgd moeten worden. Met 350 medewerkers en een omzet van € 100 miljoen euro is het onze ambitie om de noodzakelijke acties te ondernemen om al onze merken onder te brengen bij een gemeenschappelijke identiteit. Tegelijkertijd willen we het platform en de managementtools bouwen die de transformatie ondersteunen zodat een relevantere, reactievere en efficiëntere organisatie ontstaat.’

Connie Lohuis
  • Connie Lohuis

  • Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
  • Website:http://www.strakblauw.nl
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken