Jochem Snels start private label koffie- en theebedrijf 'Another Cookie'

Jochem Snels start  private label koffie- en theebedrijf 'Another Cookie'
  • B2b
  • 13 feb 2017 @ 12:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Jochem Snels (51), voorheen werkzaam als commercieel directeur voor Pelican Rouge Coffee Solutions, begint een eigen koffie- en theebedrijf voor de b2b markt. ‘Het optuigen van private label koffie, met alle bijbehorende producten en de perfecte customer journey, is nog nooit zo bereikbaar geweest.’

Als oprichter/eigenaar van Another Cookie biedt Snels landelijk diensten en producten aan om private-labelkoffie naar het bedrijfsleven (75+ medewerkers) en de horeca (75+ gasten per dag) te brengen. De ambitie is om eind 2017 met een team van koffie- en theeprofessionals ondernemers vanuit strategisch of commercieel oogpunt te faciliteren bij het invullen van de beste oplossingen voor koffie en thee. ‘Daarbij voert de perfecte espressobereiding de absolute boventoon’, vult Snels aan. Bij Pelican Rouge gaf Snels leiding aan een team van 120 man. Hij realiseerde daar een professionaliseringsslag en zorgde voor een stabilisering van de omzet en afzet.

Product- en business development
Snels, in het verleden ook werkzaam voor Maas, Koffie F. Rombouts en illy, heeft zich altijd beziggehouden met product- en business development. Voor Maas heeft hij ‘from scratch’ het vernieuwende inhouse Micaffè-concept ontwikkeld. Micaffè was voor Maas het eerste visitekaartje in beleving, kwaliteit, upselling en brandbuilding. ‘Mooie producten waarbij beleving, authenticiteit en hospitality bovenaan staan en mogelijk worden gemaakt door een toegewijd team, zorgen altijd voor genot en dus succes.’

Ondernemer nieuwe stijl
Snels constateert dat de nieuwe generatie ondernemers wars is van de gevestigde orde van merken en corporates in de koffie- en theewereld. “Deze nieuwe stijl ondernemers willen hun klanten of gasten graag aan zich binden, waarbij juist prijs niet doorslaggevend is, maar de originele eigen identiteit versterkt met storytelling.”

Over Another Cookie
Met meer dan twintig jaar ervaring in de koffiemarkt binnen b2b en horeca, weet Another Cookie waar de ruimte ligt voor ondernemers die het écht anders willen doen. Met een groot partnernetwerk is Another Cookie in staat unieke koffieconcepten te ontwikkelen. Daarnaast heeft Another Cookie onder eigen naam een duurzaam en full-branded koffielijn ontwikkeld als ‘tussenoplossing’. Daarmee biedt Another Cookie bedrijven en horeca de mogelijkheid meteen te kunnen starten. 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken