Nieuw handboek Growth hacking van Ellis en Brown

Nieuw handboek Growth hacking van Ellis en Brown
  • B2b
  • 23 mrt 2017 @ 11:00
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Op 25 juli verschijnt van de pioniers van Growth Hacking het boek Hacking Growth, bedoeld voor alle teams en organisaties die aldus A.W. Bruna Uitgevers ‘op zoek zijn naar consistente, herhaalbare, kosteneffectieve en data gedreven resultaten.’ MarketingTribune heeft binnenkort een exclusief interview met beide auteurs. (fotocredits: erika brown)

In alle bedrijfstakken hebben we volgens A.W. Bruna Uitgevers te maken met consumenten die grilliger zijn dan ooit en concurrenten die als paddenstoelen uit de grond schieten. Om een veranderende markt te overleven is meegroeien cruciaal. Pioniers Sean Ellis (zie foto onder) en Morgan Brown (zie foto boven) ontwikkelde daarom Growth Hacking, dé methode die alle toonaangevende bedrijven nu gebruiken om hun groei te versnellen.

Het is moeilijk voor te stellen, aldus het begeleidende persbericht van A.W. Bruna Uitgevers, maar ooit was Airbnb het best bewaarde geheim van reishackers en couchsurfers; LinkedIn het exclusieve domein voor topmanagers en recruiters; Facebook het zielige stiefbroertje van Myspace; en Uber een armlastige start-up die geen enkele kans had tegen machtige taxibedrijven.

Powerhouses

Hoe is het deze bedrijven gelukt om uit te groeien tot de powerhouses die ze nu zijn? In tegenstelling tot wat gedacht wordt, is hun wereldwijde populariteit niet ontstaan door simpelweg een goed product te maken en daarna duimen of het aanslaat. Aan hun buitengewone groei ligt een zorgvuldig geïmplementeerde methodologie ten grondslag, Growth Hacking. Volgens Wikipedia is Growth Hacking een proces van snel op elkaar volgende experimenten die een scala van marketing kanalen gebruikt om de meest effectieve manier te vinden om bedrijven te laten groeien.

En het wordt niet alleen toegepast door hippe startups, ook bedrijven als IBM, Walmart en Microsoft doen het, net als miljoenen ondernemers, marketeers en managers die onderdeel uitmaken van de community GrowthHackers.com.

Hacking Growth is het boek van de grondleggers van Growth Hacking, Sean Ellis en Morgan Brown. Ellis is ceo en medeoprichter van GrowthHackers.com, de online community voor growth hackers met 1,8 miljoen gebruikers wereldwijd. Ellis bedacht de term ‘growth hacker’ in 2010. Hij spreekt regelmatig voor start-ups en multinationals. Brown werkte als marketeer bij start-ups en startte GrowthHackers.com met Sean. Beiden spreken regelmatig op grote conferenties als SXSW, TechWeek en HubSpot.

Hacking Growth kost € 24,99 en is verkrijgbaar in de boekhandel (ook verkrijgbaar als e-book).

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken