Creative Technology Agency Elastique neemt software development bureau Aneto over

Creative Technology Agency Elastique neemt software development bureau Aneto over
  • B2b
  • 9 nov 2017 @ 12:10
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digitaal

Creative Technology Agency Elastique, dat apps en websites ontwikkelde voor diverse NPO-programma’s, Radboud UMC en Centraal Beheer Achmea, neemt software development bureau Aneto over. Hiermee wil Elastique een breder scala aan technische oplossingen bieden. De combinatie van Elastique, Aneto en het in-house concept development agency Wetteloos, gaat het naar eigen zeggen voor organisaties mogelijk maken zelf aan het roer te staan van hun noodzakelijke digitale transformatie. Welk bedrag er met de overname is gemoeid maken de partijen niet bekend.

‘Aneto brengt veel technische kennis over kritische bedrijfsapplicaties met zich mee, waardoor we sneller en breder nieuwe concepten kunnen ontwikkelen. Deze overname stelt ons in staat om organisaties te laten innoveren met de snelheid van een startup en concepten door te ontwikkelen op het allerhoogste technische niveau. Hiermee kunnen we organisaties nog effectiever bedienen in hun digitale transformatie’, zo stelt Bart Robben, CEO van Elastique.

Maker van Wie is de Mol, De Slimste Mens en andere NPO-apps
Elastique is bekend als ontwikkelaar van grote publieks-apps als Wie is de Mol?, De Slimste Mens en die van 3FM, Radio 2, FunX. Het bureau maakte daarnaast ook applicaties en websites voor Centraal Beheer Achmea, XS4ALL en 216 accountants. Aneto is onder andere verantwoordelijk geweest voor digitale projecten van DSM, Gasunie en Porsche. Door de overname ontstaat er een bedrijf met 45 werknemers.
In totaal hebben meer dan 10 miljoen mensen een applicatie van Elastique gedownload. Meer dan 3,5 miljoen mensen maken dagelijks gebruik van de door Elastique gebouwde app’s en websites.

Digitale ontwikkelingen blijven achter
Robben is kritisch over de huidige staat van de digitale transformatie binnen het Nederlandse bedrijfsleven. ‘Grote organisaties klampen zich nog te vaak vast aan oude businessmodellen en staan er nog niet bij stil dat technologie-gedreven bedrijven klaarstaan om hun markt te ontwrichten. Daarom moeten ze nu aan de slag met hun digitale transformatie. Als ze dat niet doen, dan worden ze voorbijgestreefd door hun concurrentie. Terwijl een duidelijke innovatiestrategie een ouder businessmodel prima met een nieuw businessmodel kan laten versmelten.’

Contact met digital natives behouden
Bedrijven die wel inzetten op de digitale transformatie, doen er volgens Robben goed aan om zelf betrokken te blijven bij dit proces. ‘Men lijkt er niet bij stil te staan dat een nieuwe app of een mooie website ze niet gaat redden. Bedrijven moeten inspelen op de behoeften van een nieuwe generatie, die steeds dominanter wordt op de markt. Deze digital natives zijn gewend aan de technologische mogelijkheden van dit moment en gedragen zich heel anders dan organisaties gewend zijn. Daarom willen we ze helpen ontdekken welke strategische keuzes ze moeten maken om zelf te innoveren, zodat ze het contact met deze doelgroep niet verliezen', aldus Robben.   

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken