Nieuw hoofdkantoor Vacanceselect en Selectcamp ademt vakantiesfeer
- B2b
- 7 dec 2017 @ 12:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 7 dec 2017 @ 12:00
- Sjaak Hoogkamer
Op 14 december vindt in Alkmaar de opening plaats van het nieuwe Europese hoofdkantoor van zusterondernemingen Vacanceselect en Selectcamp. De nieuwe inrichting is gebaseerd op een zomerse campingvakantie en sluit naar eigen zeggen naadloos aan op de camping- en glampingproducten die beide bedrijven in Zuid-Europa aanbieden.
‘Wij willen onze klanten het ultieme vakantiegevoel bezorgen,’ aldus directeur Loek van de Loo. Zo’n zelfde gevoel moet je ook krijgen als je bij ons binnenstapt. ‘You’re welcome’. Dat zit in ons DNA en dat voel je nu als je onze thuisbasis bezoekt.’ In alle details is de vakantiesfeer doorgetrokken. Een ontvangstruimte die is ingericht als een Italiaans plein. Bewegwijzeringen die op een camping doodgewoon zijn, maar die in dit kantoor naar de verschillende afdelingen voeren. Werkvertrekken en vergaderruimten die ogen als luxe glamping-onderkomens. Vloerbedekking met het motief van keitjes van de Mediterrane landweggetjes en fotowanden van Italiaanse landschappen in ruimtes waar tussenwanden nagenoeg ontbreken. Het creatieve concept van het nieuwe Europese hoofdkantoor is bedacht en uitgevoerd door de samenwerkende bedrijven HET ID! en CMT Architectuur en Design, beide uit Woerden.
Platte organisatie
Volgens Van de Loo weerspiegelt deze boodschap exact de bedrijfssfeer waarnaar hij op zoek was. Niet alleen vanwege de reisbranche waarin beide bedrijven opereren. Maar ook vanwege de aard van beide organisaties. ‘Onze medewerkers werken in een platte, flexibele, organisatiestructuur. We willen een werkplek voor de toekomst. Waar ook e-commerce talent graag wil zijn, zich op zijn gemak voelt en makkelijk met elkaar samenwerkt. We moeten eenvoudig eventjes naar elkaar toe kunnen lopen. Hiërarchie voelt als een slecht zittend pak. Juist vanuit onze platte bedrijfsstructuur ontstaan bij ons voortdurend innovatieve producten en diensten.’
Europees marktleiderschap
Vacanceselect en Selectcamp groeiden het afgelopen decennium uit van traditionele direct selling touroperators naar e-commerce ondernemingen, die met hun aanbod van glamping en luxe campingonderkomens het Europees marktleiderschap veroverden. Van oudsher werkten bij beide bedrijven veel medewerkers uit de regio. Snelle online ontwikkelingen in de reisbranche leidden ertoe dat de afgelopen jaren echter vanuit het gehele land specialistisch e-commerce talent is aangetrokken. Voorheen waren de medewerkers gehuisvest in twee kantoortorens. Op hetzelfde bedrijventerrein biedt het nieuwe onderkomen nu echter voldoende ruimte om al het huidige en toekomstig personeel op een en dezelfde verdieping te huisvesten.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing