Nieuw hoofdkantoor Vacanceselect en Selectcamp ademt vakantiesfeer

Nieuw hoofdkantoor Vacanceselect en Selectcamp ademt vakantiesfeer
  • B2b
  • 7 dec 2017 @ 12:00
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Innovatie

Op 14 december vindt in Alkmaar de opening plaats van het nieuwe Europese hoofdkantoor van zusterondernemingen Vacanceselect en Selectcamp. De nieuwe inrichting is gebaseerd op een zomerse campingvakantie en sluit naar eigen zeggen naadloos aan op de camping- en glampingproducten die beide bedrijven in Zuid-Europa aanbieden.

‘Wij willen onze klanten het ultieme vakantiegevoel bezorgen,’ aldus directeur Loek van de Loo. Zo’n zelfde gevoel moet je ook krijgen als je bij ons binnenstapt. ‘You’re welcome’. Dat zit in ons DNA en dat voel je nu als  je onze thuisbasis bezoekt.’ In alle details is de vakantiesfeer doorgetrokken. Een ontvangstruimte die is ingericht als een Italiaans plein. Bewegwijzeringen die op een camping doodgewoon zijn, maar die in dit kantoor naar de verschillende afdelingen voeren.  Werkvertrekken en vergaderruimten die ogen als luxe glamping-onderkomens. Vloerbedekking met het motief van keitjes van de Mediterrane landweggetjes en fotowanden van Italiaanse landschappen in ruimtes waar tussenwanden nagenoeg ontbreken. Het creatieve concept van het nieuwe Europese hoofdkantoor is bedacht en uitgevoerd door de samenwerkende bedrijven HET ID! en CMT Architectuur en Design, beide uit Woerden.   

 

Platte organisatie
Volgens Van de Loo  weerspiegelt deze boodschap exact de bedrijfssfeer waarnaar hij op zoek was. Niet alleen vanwege de reisbranche waarin beide bedrijven opereren. Maar ook vanwege de aard van beide organisaties. ‘Onze medewerkers werken in een platte, flexibele,  organisatiestructuur. We willen een werkplek voor de toekomst. Waar ook e-commerce talent graag wil zijn, zich op zijn gemak voelt  en makkelijk met elkaar samenwerkt. We moeten eenvoudig eventjes naar elkaar toe kunnen lopen. Hiërarchie voelt  als een slecht zittend pak. Juist vanuit onze platte bedrijfsstructuur ontstaan bij ons voortdurend innovatieve producten en diensten.’

Europees marktleiderschap
Vacanceselect en Selectcamp groeiden het afgelopen decennium uit van traditionele direct selling  touroperators naar e-commerce ondernemingen, die met hun aanbod van glamping en luxe campingonderkomens het Europees marktleiderschap veroverden. Van oudsher werkten bij beide bedrijven veel medewerkers uit de regio. Snelle online ontwikkelingen in de reisbranche leidden ertoe dat de afgelopen jaren echter vanuit het gehele land specialistisch e-commerce talent is aangetrokken. Voorheen waren de medewerkers gehuisvest in twee kantoortorens. Op hetzelfde bedrijventerrein biedt het nieuwe onderkomen nu echter voldoende ruimte om al het huidige en toekomstig personeel op een en dezelfde verdieping te huisvesten.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken