Nieuwe technologie, nieuwe spelregels recruitment
- B2b
- 24 jan 2018 @ 10:38
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 24 jan 2018 @ 10:38
- Redactie MarketingTribune
De economie trekt aan en talent is schaars. Ontwikkelingen in data, machine learning en digitale technologieën zorgen voor een transformatie van recruitment.
Nieuwe technologie verandert fundamenteel de recruitmentstrategie van organisaties, tegelijkertijd blijven persoonlijke relaties cruciaal voor succes. Dat blijkt uit De Transformatie van Recruitment: De kunst en wetenschap van een succesvol model. In deze visie ontwikkelt recruitmentorganisatie Hays Nederland een nieuw model voor recruitment: Find & Engage. Dit model combineert de bekende aanpak van het persoonlijk koppelen van kandidaten en organisaties aan de nieuwe technologische mogelijkheden. Bedrijven en organisaties krijgen hiermee maximaal toegang tot de beste kandidaten uit de markt, ook als deze professionals zelf niet actief op zoek zijn naar een nieuwe baan.
Adverteren
De klassieke aanpak in de recruitmentsector waarbij een werkgever een vacature adverteert en wacht op reacties van actief werkzoekenden is nog steeds dominant in de sector (Advertise & Apply). Maar dit model werkt niet meer in de digitale wereld van vandaag. Het richt zich immers enkel op de actief werkzoekenden. Hierdoor mist het de excellente kandidaten die zelf (nog) niet op zoek zijn naar een nieuwe baan. Bovendien leidt het gemak waarmee actieve baanzoekers kunnen reageren op online vacatures tot een golf aan sollicitaties van ongeschikte kandidaten. Het kost organisaties onnodig veel tijd en geld om deze berg aan reacties te beoordelen.
Online
In de nieuwe werkwijze van Find & Engage zetten recruiters zoektechnologie en data analytics in om zowel actief als passief werkzoekenden in beeld te krijgen. Nu enorme hoeveelheden data online beschikbaar zijn, is het mogelijk om op grote schaal kandidaten te zoeken en te vinden (find). Vervolgens bouwen recruiters online een relatie op met kandidaten en creëren betrokkenheid bij kandidaten via social media en het aanbieden van relevante content. Zo betrekken recruiters en organisaties kandidaten vanuit hun persoonlijke interesses bij potentiële werkgevers (engage). Wanneer de interesse van deze professionals is gewekt en er al een relatie is, wordt het makkelijker om hen op nieuwe carrièrekansen te wijzen. Door slim gebruik van big data en het opvangen van online activiteiten, zoals zaken die professionals zelf online delen, kan via dit model worden bepaald wat het beste moment is om hen te benaderen: de Hays Approachability Index.
Beste
Alistair Cox, CEO Hays plc: ‘Tien jaar ben ik nu CEO van Hays, maar nooit eerder zag ik de arbeidsmarkt en de recruitmentsector zo snel veranderen als vandaag de dag. Technologie, de digitale dynamiek en de opkomst van data-science en artificial intelligence (AI) vuren veranderingen aan en creëren continu nieuwe manieren van werken. Tegelijkertijd blijft de onderliggende opdracht hetzelfde: hoe vind je de beste mensen voor jouw organisatie? De behoefte aan de beste talenten blijft, maar de manier om deze kandidaten binnen te halen verandert totaal. En dat vraagt een nieuwe aanpak van organisaties. Zeker in de huidige krappe arbeidsmarkt.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing