Finalisten Dutch Marketing Awards 2018 bekend

Finalisten Dutch Marketing Awards 2018 bekend
  • B2b
  • 7 feb 2018 @ 11:59
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck heeft de vakjury de finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year.

Op 29 maart reiken ondermeer NIMA en PIM de Dutch Marketing Awards uit in het KIT in Amsterdam. De Dutch Marketing Awards worden door marketingprofessionals beschouwd als de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland omdat ze betrekking hebben op de gehele marketingstrategie van organisaties. Naast bovengenoemde vijf Marketing Awards wordt op 29 maart door het Marketing Executive Center (MEC) ook het Marketing Talent of the Year bekendgemaakt. Juryvoorzitter Van Eck over de geselecteerde organisaties: ‘Echte marketing gaat over een scherpe overtuiging verankeren in je merk. Die kun je vertalen naar klantgerichte proposities, die je vervolgens met een strategische aanpak in de markt zet, eventueel met creatieve communicatie. De tijden van een dun laagje chroom liggen definitief achter ons. Dat laten de finalisten van de Dutch Marketing Awards zien.’

Volgens Van Eck illustreren de genomineerde bedrijven dat de rol van marketing verandert: ‘Ons vak is springlevend en brengt steeds meer moois voort dat niet alleen waardevol is voor de klant en de eigenaar, maar ook steeds vaker voor de wereld. Als marketing de spil is in een organisatie en waardecreatie in het dna zit, maken ze echt het verschil. Het wordt spannender dan ooit om te gaan ervaren wie de winnaar is van al dit moois.’  

Finalisten Start Up of the Year

Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. Duidelijke succeskenmerken van deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waarde creatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.

Koupe

Swapfiets

The Avocado show

Finalisten Scale Up of the Year

Deze finalisten hebben de afgelopen jaren aangetoond dat nieuwe initiatieven vernieuwing in een markt kunnen realiseren met een heel sterk concept dat vervolgens ‘merkwaardig’ in de markt wordt gezet. Het grootste compliment voor de categorie Scale Up is dat de vernieuwende initiatieven door anderen gekopieerd worden en zo een echt nieuw segment creëren. Bij deze finalisten is dat zeker het geval.

Girav

Yoghurt Barn

SRPRS.me

Finalisten Marketing Company of the Year

Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, strategie en bedrijfsvoering. De organisaties worden door anderen als voorbeeld gezien.

De Hartstichting

Hello Fresh

Regiobank

Rituals

Finalisten Internal Branding Company of the Year

Deze organisaties hebben aantoonbaar effect geboekt met internal branding, zowel binnen de eigen organisatie als in de markt. Ze tonen aan dat het waarmaken van beloftes door medewerkers belangrijker is dan slechts het roepen ervan. Ze hanteren een consistente aanpak om het merk van binnenuit tot leven te brengen en te borgen in de organisatie.

Bynder

YourSurprise

WE Fashion

Finalisten Marketeer of The Year

De Marketeer of the Year is een icoon in het vak en ver daarbuiten. Hij of zij zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in, heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak en is een marketeer waar professionals in marketing en communicatie veel van kunnen leren. Daarbij is de Marketeer of the Year een goede ambassadeur voor het marketingvak.

Anouk Beeren - Bidfood

Vincent van den Boogert - ING

Niko Koffeman - De Vegetarische Slager

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken