'Iedereen is op zoek naar persoonlijke aandacht'
- B2b
- 19 mrt 2018 @ 12:47
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommunicatieEvenement
- 19 mrt 2018 @ 12:47
- Lucas Boon
Leer de kunst van personalisatie, tijdens Multichannel Conference op 18 en 19 april in DeFabrique te Utrecht. We blikken vast vooruit met een van de sprekers: Norman Blokdijk, commercial director bij WiQhit.
Bekijk hier het volledige programma van Multichannel Conference 2018. Hier scoor je tickets.
Wat kunnen marketeers opsteken van jouw talk?
Dale Carnegie zei ooit: 'A person's name is to that person the sweetest and most important sound in any language.' In zekere zin pleitte hij voor het toevoegen van een persoonlijk tintje aan producten en diensten. Personalisatie werkt, omdat in de basis iedereen op zoek is naar persoonlijke aandacht. Samen met Mirko Zecevic van e-commerce bureau Tickles ga ik bespreken hoe je vandaag nog concreet relevantie kunt aanbrengen met real-time personalisatie in een omnichannel omgeving. Met als doel je online en offline conversie te optimaliseren.
Wat is bij WiQhit in dit kader de grootste marketinguitdaging?
Om ervoor te zorgen dat onze klanten het doel niet uit het oog verliezen. Dikwijls krijg ik de vraag of wij kunnen helpen met personaliseren en krijg ik een hele wensenlijst voorgeschoteld. Technisch gezien is een hoop mogelijk, maar we moeten niet uit het oog verliezen dat personalisatie geen doel op zich is maar een middel om meer tevreden klanten te krijgen en houden.
Hoe goed ken jij jouw klant bij WiQhit? Heb je daar een mooi voorbeeld van?
Voordat iemand bij ons klant wordt, heeft er al een kennismaking plaatsgevonden waarin onder meer korte en lange termijn verwachtingen en doelen zijn gedefinieerd. Een samenwerking gaat ook gepaard met een analyse van de huidige situatie en het opstellen van een personalisatieplan. Het is niet verwonderlijk dat we in deze fase de klant al behoorlijk goed kennen. Zonder de klant goed te kennen is een personalisatietraject per definitie gedoemd te mislukken.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- mirko zecevic
- personalisatie
- tickles
- wiqhit
- multichannel conference
- defabrique
- omnichannel
- norman blokdijk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
Laatste Nieuws
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing