Eveline Aendekerk nieuwe directeur CPNB

Eveline Aendekerk nieuwe directeur CPNB
  • B2b
  • 5 apr 2018 @ 12:00
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Eveline Aendekerk start 1 september 2018 als directeur van de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). Zij is momenteel nog directeur van Dance4Life.

Aendekerk volgt Eppo van Nispen tot Sevenaer op, die in februari werd benoemd tot directeur van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. Ze wordt de eerste vrouwelijke directeur van de CPNB en vormt met adjunct-directeur Esther Scholten een volledig vrouwelijke directie. Op dit moment wordt de CPNB ad interim geleid door Henk Pröpper, de voormalige directeur van uitgeverij De Bezige Bij. Henk Pröpper zal tot die tijd de honneurs waarnemen.

Jeugd

Eveline Aendekerk: ‘Ik heb de afgelopen jaren als directeur van Dance4Life gewerkt aan kennis, kracht en keuzevrijheid voor jongeren. Het lijkt misschien een grote overgang naar de CPNB, maar niets is minder waar. Dat is immers precies wat lezen creëert. De CPNB heeft prachtige campagnes voor de jeugd zoals de Kinderboekenweek en de Boekenweek voor Jongeren (voorheen Literatour). Het lijkt me fantastisch hieraan een extra impuls te mogen geven. Daarnaast ben ik ook nog een veellezer, dus voor mij komt alles prachtig samen in deze nieuwe baan.’

Energiek

Geneviève Waldmann, bestuursvoorzitter CPNB: ‘We zijn niet over één nacht ijs gegaan en hebben de tijd genomen een waardige opvolger te vinden voor Eppo van Nispen. Met Eveline Aendekerk hebben we een directeur gevonden die gewend is op de huid van de tijd te werken, bekend is met subsidieverleners en sponsors en ervaring heeft met werken in complexe organisaties. Haar culturele en bedrijfskundige achtergrond kan de komende jaren steun bieden om de creatieve en financiële continuïteit van de CPNB te waarborgen. Eveline is een energieke vrouw met een groot netwerk en een echte boekenliefhebber die het motto van de CPNB - Een  boek kan zoveel doen - met  verve zal uitdragen.’

Betekenis

Eveline Aendekerk (Roermond, 1971) is directeur-bestuurder van Dance4Life, de van oorsprong Nederlandse Social Franchiseorganisatie die samen met jongeren werkt om een einde te maken aan de grootste gezondheidsbedreiging voor jongere: onveilige seks. Tot 2006 werkte Eveline in het bedrijfsleven, van 1995 tot 2001 als managementconsultant bij KPMG en daarna als directielid van DigitasLBi (voorheen Lost Boys). Ze nam eind 2006 ontslag omdat ze ‘iets van betekenis wilde achterlaten op deze wereld’ (Volkskrant, 30 juni 2011). Na een jaar met jongeren te hebben gewerkt in Bolivia, werd ze in augustus 2007 directeur van Dance4life. Onder haar leiding groeide Dance4life substantieel in zowel bereik als impact.

Tevens transformeerde ze de organisatie van een bewustwordingscampagne naar een bewezen aanpak voor gedragsverandering. Dance4Life werd onder haar leiding beneficiënt van de Postcode Loterij en partner van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Van 2011-2015 staat Eveline in de top 10 van de Opzij Top 100 machtige vrouwen (categorie goede doelen) omdat zij ‘weet wat jongeren beweegt’ (Opzij) en in 2014-2016 had zij een top 25 plek in de ‘Dikke Blauwe100’; de 100 invloedrijkste personen in de filantropie. Naast haar baan als directeur van Dance4Life zit Eveline in de Raad van Toezicht van theater De Kleine Komedie en in het Bestuur van de Stichting SponsorRing. Tevens is zij als coach verbonden aan het Future Female Leaders Program. Eveline studeerde bedrijfskunde en woont met man en twee zoons in Amsterdam.

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken